۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۷۲۸۴۷۴
رئیس هیئت رزمندگان اسلام مدافع حرم:

نباید شهدا را دست‌نیافتنی ترسیم کنیم / راه شهدا همیشه باز است

نباید شهدا را دست‌نیافتنی ترسیم کنیم / راه شهدا همیشه باز است
رضوی گفت: رهبری بارها تاکید داشتند که شهدا را دست‌نیافتنی ترسیم نکنیم چون مردم، بویژه جوانان باید بدانند که با ادامه راه شهیدان می‌توانند مانند آنها باشند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، رضوی رئیس هیئت رزمندگان اسلام مدافع حرم گفت: رهبری بارها تاکید داشتند که شهدا را دست‌نیافتنی ترسیم نکنیم چون مردم و به ویژه جوانان باید بدانند که با ادامه راه شهیدان می‌توانند مانند آنها باشند.

رضوی در سخنانی اظهار کرد: مقام معظم رهبری بیان کرده‌اند امروز فضیلت مهم زنده نگاه داشتن یاد شهداست. هیئت رزمندگان هر ساله با برگزاری این یادواره تلاش می‌کند در جهت فرمایشات حضرت آقا قدم بردارد.

وی افزود: در چند ماهه اخیر اتفاقاتی رخ داد که برخی از آنها برای جامعه آسیب‌های فراوانی در پی داشت. بر همین مبنا امسال شاهد برگزاری اولین کنگره یادبود شهدای مدافع امنیت هستیم. نکته دیگر این است که خانواده شهدا از ما توقع دارند یاد و آرمان‌های شهدا گرامی داشته شود برای همین این یادواره که شاهد پنجمین دوره برگزاری آن خواهیم بود قدمی در راه رسیدن به این خواسته است. در این مراسم خانواده شهدای مدافع حرم و مدافع امنیت حضور خواهند داشت.

رئیس هیئت رزمندگان اسلام مدافع حرم درباره برنامه‌های این یادواره نیز چنین توضیح داد: در این مراسم ناصر رفیعی و احمد نیکبختیان سخنرانی داشتند. همچنین بخشی با عنوان خاطره‌گویی داشتیم که در آن خاطرات رزمندگان محور مقاومت بیان شد. دیگر برنامه این شب به اجرای محمد گلریز خواننده انقلابی اختصاص داشت.

رضوی ادامه داد: گروه سرود میعاد که افتخار اجرا در حضور مقام معظم رهبری را دارد نیز دیگر بخش این مراسم را پوشش داد.

رئیس هیئت رزمندگان اسلام مدافع حرم درباره چرایی برگزاری این رویداد تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کردند شهدا را دست‌نیافتنی ترسیم نکنید چون جوانان باید بدانند قادرند مسیر شهدا را ادامه دهند. این یادواره در همین راستا قدم برمی‌دارد. ما می‌خواهیم بگوییم راه شهدا همیشه باز است و جوانان این مرز و بوم می‌توانند آن را ادامه دهند.

رضوی در ادامه گفت: دلیل دیگری که این یادواره برگزار می‌شود ارتباط با خانواده شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم است. ما با برگزاری این یادواره با خانواده شهیدان فاطمی ارتباط برقرار کرده و تلاش می‌کنیم قدمی در جهت رفع مشکل آنها برداریم. نکته دردآور این است که برخی مواقع این تصور به وجود آمده که خانواده شهدای مدافع حرم در آسایش مادی هستند در صورتی که زندگی بسیاری آنها در شرایط بسیار نامساعد اقتصادی است اما آنها به عشق اهل بیت(ع) مسیرشان را ادامه می‌دهند و هیئت رزمندگان اسلام تلاش دارد تا حد توانش از مشکلات فرزندان مدافع حرم بکاهد برای همین برگزاری جشن کارنامه یکی از اتفاقات برای رسیدن به خواسته مورد نظر است.

گفتنی است این مراسم به همت هیئت رزمندگان اسلام رزمندگان مدافع حرم و همکاری قرارگاه فرهنگی جهادی شهید ابراهیم رشید استان قم، آستان مطهر حضرت امام(ره)، سازمان بهشت زهرا، مجموعه دختران انقلاب، نیروهای مسلح و شهرداری تهران برگزار گردید.

ارسال نظرات