۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۷۲۸۸۸۲
همزمان با دهه فجر صورت گرفت؛

ارائه ۴۶۰۰ سند املاک غصب شده دوران پهلوی به مردم غرب مازندران

ارائه ۴۶۰۰ سند املاک غصب شده دوران پهلوی به مردم غرب مازندران
مازندران - همزمان با ایام الله دهه فجر و با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران، ۴۶۰۰ سند املاک غصب شده دوران پهلوی به مردم غرب استان اعطاء شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه واگذاری املاک دوران پهلوی به مردم از سوی بنیاد مستضعفان که در نوشهر برگزار شد، ضمن تبریک ایام ماه رجب و دهه مبارکه فجر، گفت: این اقدام ارزشمند مصداق بارز مردم سالاری و مردم گرایی در نظام اسلامی است.

وی افزود: ارائه چهار هزار و ۶۰۰ سند املاک مردم که از سوی حکومت پهلوی غصب شده بود به مردم ۱۵۰ روستا در نوشهر، کلاردشت و چالوس نشانه تفاوت نظام جمهوری اسلامی با نظام پهلوی است.

امام جمعه ساری با اشاره به این که املاک پهلوی و سلطنتی امروز به‌عنوان املاک ملت به مردم واگذار می شود، خاطرنشان کرد: خداوند در سوره قصص می فرماید که مستضعفان را وارث املاک قرار می دهیم، همچنین امام جواد(ع) در حدیثی فرمودند که کسی به حقیقت ایمان می رسد که دینش را بر هوای نفس و شهواتش مقدم بدارد و کسی هلاک می‌شود که خواسته‌های دل و شهواتش را بر دینش مقدم بدارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که رضاخان هم شهواتش را بر دینش مقدم می داشت و املاک ملت از ۱۵۰ روستا را غصب کرد چون به دنبال ثروت اندوزی بود، تصریح کرد: تفاوت بین نظام پهلوی و نظام انقلاب همین است‌ که وقتی بنیاد مستضعفان فهمید بخشی از آنها مال غصب شده ملت است، دین خود را مقدم کرده و آن را تحویل ملت داده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که شکرانه این نعمت که گوشه‌ای از خدمات و نعمات نظام مقدس جمهوری اسلامی است این است که ما باید در ۲۲ بهمن پیش رو حضوری جانانه و همگانی داشته باشیم که شکر نعمت همین است، خاطرنشان کرد: با اقامه نماز اول وقت، حمایت از انقلاب در مناسبت‌های مختلف می توانیم نعمات خداوند را شکر کنیم.

امام جمعه ساری ادامه داد: حال که نظام با اعتماد به شما اسناد املاک را در اختیارتان قرار داد شکر نعمت این است که شما هم دست بخشنده داشته باشید و حق و حقوق دیگران را بپردازید؛ از جمله آنان خمس و زکات است که واجب شرعی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، بزرگترین مؤلفه قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی را مردم دانست و تصریح کرد: این ملت فهیم همواره پای انقلاب ایستادند و به طور حتم 22 بهمن امسال نیز با حضور حماسی خود پاسخ محکمی به دشمنان و بدخواهان انقلاب و نظام خواهد داد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات