۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۷۲۹۰۴۶
آیت‌الله حسینی بوشهری:

دشمن تلاش می‌کند پیروزی‌ها و دستاوردهای انقلاب را از حافظه ملت پاک کند

دشمن تلاش می‌کند پیروزی‌ها و دستاوردهای انقلاب را از حافظه ملت پاک کند
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دشمن تلاش می‌کند پیروزی‌ها و دستاوردهای انقلاب را از حافظه تاریخی ملت پاک کند، اما وظیفه ما تبیین این دستاوردها در جهان است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در مراسم بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در جامعةالمصطفی العالمیه برگزار شد، اظهار کرد: خدای متعال در موارد متعدد متذکر شده است که نعمت‌های الهی را مرتب با خود یادآوری کنیم تا نسبت به آنچه داریم، غافل نباشیم.

وی ادامه داد: یکی از نشانه‌های انسان‌های سپاسگزار و شکیبا این است که اگر شکستی برایشان پیش آمد، دچار خودباختگی نشده و اگر پیروزی به‌دست آوردند، مغرور نگردند.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری، یکی از مهم‌ترین نعمت‌های خداوند را نعمت دفع خطر دشمن برشمرد و تصریح کرد: قرآن کریم می‌فرماید زمانی که دشمن، قصد از بین بردن شما را دارد، خدای قادر متعال، دست آنان را کوتاه می‌کند. اگر عنصر تقوا و توکل در زندگی انسان وجود داشته باشد، عنایت و مددهای الهی به سراغ او می‌آید و دفع شر دشمن می‌گردد.

آیت‌الله حسینی بوشهری، انقلاب اسلامی را وجوبی زنده و پیش‌رونده خواند و تأکید کرد: انقلاب اسلامی مرحله به مرحله بالنده‌تر می‌شود و سیر تکاملی خود را در پیش گرفته است. امروز انقلاب هم دوست و هم دشمن را به خوبی می‌شناسد و با انواع و اقسام فتنه‌ها و توطئه‌ها آشنا شده است و می‌داند چگونه به همه نقشه‌هایی که دشمن علیه این ملت در نظر گرفته است، پاسخ دندان‌شکن دهد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه علی‌رغم تمام دشمنی‌هایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد آن بوده‌ایم، به بصیرت، انجسام و وحدت ملی از آن گذر کرده‌ایم، گفت: ما شاهدیم ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است. سؤالی که مطرح می‌شود این است که دستاوردهای انقلاب اسلامی در این چند دهه چه بوده است؟ آیا در انجام وظایف خود موفق بودیم؟ و آیا در مواجهه با دشمنان داخلی و خارجی رویکردهای مناسبی داشته‌ایم یا خیر؟

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تجلیل از حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در سکان‌داری حرکت انقلاب اسلامی، افزود: درخت تنومند انقلاب اسلامی امروز آن‌چنان ریشه دوانده است که شاید با حوادث روزگار، برخی شاخه و برگ‌های تکان بخورند، اما این درخت در برابر همه طوفان‌ها استوار است.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه بیان کرد: برخی که در بطن کار قرار ندارند، شاید تصور کنند با یک حادثه همه چیز پایان یافته است، اما اگر دو عنصر صبر و تقوا در زندگی ما جریان داشته باشد، خداوند متعال زمینه خنثی شدن همه توطئه‌ها را فراهم می‌کند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تفاوت انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌ها را حفظ نشاط و پویایی آن دانست و گفت: انقلاب اسلامی دستگاه‌هایی را پدید آورده است که در ذاتشان جوشش و حرکت وجود دارد. از جمله سپاه پاسدران انقلاب اسلامی که خود عامل حرکت و پویایی کشور است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، انقلاب اسلامی را صاحب دستاوردهای متنوعی خواند و ابراز کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی در محورهای معنوی و اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی، سیاسی و بین‌المللی، علمی، دفاعی و امنیتی، پزشکی و بهداشتی، اقتصادی، دین‌گرایی جهانی و نقش انقلاب اسلامی در هویت‌یابی زنان قابل دسته‌بندی است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، مهم‌ترین دستاورد معنوی انقلاب اسلامی را احیای دین و اندیشه الهی دانست و گفت: با پیروزی انقلاب، اسلام و قرآن در این کشور از مهجوریت خارج شد. البته انقلاب اسلامی در ادوار مختلف با توطئه‌ها و مشکلاتی روبرو شد، اما با امدادهای غیبی و الهی در مسیر خود پیش رفت.

آیت‌الله حسینی بوشهری با تأکید بر تهاجم و ناتوی فرهنگی و جنگ شناختی، روانی و رسانه‌ای دشمن علیه انقلاب اسلامی از ابتدا تاکنون، تصریح کرد: در جریانات اخیر شاهد بودیم که دشمن تمام امکانات خود را به صحنه آورد، اما خداوند به ما وعده می‌دهد که در برابر این توطئه‌ها ترس و نگرانی به خود راه ندهیم.

وی خطاب به مردم و مسئولان، گفت: وظیفه طرفداران انقلاب اسلامی و روحانیت بازگو کردن حقایق است. دشمن تلاش می‌کند پیروزی‌ها و دستاوردهای انقلاب را از حافظه تاریخی ملت پاک کند، اما وظیفه ما تبیین این دستاوردها در جهان است.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات