۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۷۲۹۳۰۰
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

کار اساسی در عتبات عالیات، انجام اقدامات موثر برای رفاه زوار است

کار اساسی در عتبات عالیات، انجام اقدامات موثر برای رفاه زوار است
اصفهان ـ آیت الله طباطبایی نژاد گفت: من بارها تاکید کرده ام که کار اساسی در عتبات عالیات این است که ابتدا اقداماتی که موجبات رفاه حال زوار هست را انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، صبح امروز در دیدار جعفری عسکری رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات استان اصفهان به همراه رابطین این ستاد در مناطق شهر اصفهان، گفت: اگر در عرصه ساخت و سازعتبات فعالیت می کنیم، در حقیقت برای رفاه حال هموطنان و همشهریان خود اقدام کرده ایم، چرا که اهل بیت نیازی به چنین اقدامات و فعالیت هایی ندارند و امید داریم برای توسعه و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) بتوانیم گام های جهانی و موثری برداریم.

وی با بیان اینکه هدف اصلی همگی ما برای تلاش ذیل پرچم ستاد عتبات عالیات، باید رفاه حال زوار اباعبدالله الحسین(ع) و دیگر اهل بیت باشد، تصریح کرد: من بارها تاکید کرده ام که کار اساسی در عرصه عتبات عالیات این است که ابتدا اقداماتی که موجبات رفاه حال زوار هست را انجام دهیم.

امام جمعه اصفهان عنوان کرد: به عنوان مثال همواره بر امر ساخت و توسعه چشمه های مختلف سرویس بهداشتی در مناطق مختلف عتبات عالیات برای رفاه حال زوار تاکید داشته ام.

وی ابراز کرد: یکی دیگر از ضروریات اقدامات ستاد عتبات و عالیات این است که از وضعیت و ساماندهی امکانات در مرزهای کشور به سمت کشورعراق و عتبات غافل نشود، رفاه حال زوار اهل بیت از مبدا تا مقصد باید مد نظر ما در برنامه ریزی ها و اقدامات عمرانی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به اینکه مرزهای کشور پیشانی یک کشور محسوب می شود و باید رفاهیات کامل برای مسافران و زوار فراهم شود، خاطرنشان کرد: هزینه کردن از بودجه ستاد عتبات در این مسیر به قصد رفاه زوار از منظر شرعی نیز بلامانع است.

وی در پاسخ به برخی از سوالات و شبهاتی که رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات استان اصفهان در امر هزینه کردن نذورات مردمی پرسید، گفت: نکته مهم در امر نذر آن است که نذر تعهد بین انسان با خدا بوده و به نیت افراد باز می گردد.

نماینده ولی فقیه در اصفهان تصریح کرد: البته برای بسته شدن یک نذر در اسلام، جملات خاص وجود دارد که باید خوانده شود، ولی چنانچه ما فقط تعهدی را در دل با خدای خود برای انجام کاری، نذر کنیم، این امر قابل تعویض و تغییر هست.

آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه اظهار کرد: چنانچه در مواقعی ستاد عتبات شک کرد که وجوهات و مبالغی که مردم پرداخته کرده اند، آیا به صورت مطلق و عام نذر کرده یا برای موضوع خاصی نذر داشته اند، باید احتیاط کند و فقط در همان موضوع خاص هزینه شود.

وی پیرامون ساخت و سازامکانات و ساختمان ها در عتبات عالیات توسط نذورات مردمی گفت: باید در این زمینه مراقبت کنیم که طبق قوانین کشورها قطعا این ساختمان ها به نام افراد غیر تابع نمی شود، بنابراین یکی از راهکارها برای حفظ و حراست از این ساخت و سازها، به نام زدن اسناد ساختمان ها و امکانات به نام سفارت های جمهوری اسلامی ایران است.

آیت الله طباطبایی نژاد در پایان خاطرنشان کرد: مردم خیر اصفهان همیشه در امر کمک به عتبات عالیات و بازسازی حرمین اهل بیت پیشگام و پیشتاز بوده اند و از وجود خود دراین مسیر آل الله مایه گذاشته اند.

در ابتدای این دیدار، جعفر عسگری رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات استان اصفهان به همراه رابطین این ستاد در مناطق 16 گانه شهر اصفهان به تشریح اقدامات و فعالیت های مختلف دفترستاد در استان اصفهان طی یکسال گذشته پرداختند و بر ضرورت تقویت عرصه خدمت رسانی و توسعه ساخت و سازها با کمک نذورات مردمی تاکید کرد./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات