۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۷۲۹۳۳۹
نماینده مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد؛

انقلاب اسلامی، قدرت برتر ایدئولوژیک جهان

انقلاب اسلامی، قدرت برتر ایدئولوژیک جهان
آیت الله کعبی دنیای امروز را حول دو بلوک محور مقاومت و جبهه استکبار برشمرد و گفت: محور مقاومت اسلامی از دل انقلاب اسلامی زاییده شد و بلوک استکبار روبه زوال است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در جمع طلاب مدرسه امام حسین(ع) با اشاره به چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در آن مقطع هدیه الهی به ملت ایران بود و در واقع این پیروزی بزرگ و معجزه قرن به مثابه طلوع خورشید ولایت محمد و آل محمد(ص) از افق مشرق ایران اسلامی بر انسان معاصر در پهنه گیتی برپایه نیابت عامه امام زمان(عج) به رهبری الهی ولی فقیه و مرجع تقلید و بنیانگذار این نظام مقدس، امام آیت الله العظمی روح الله الموسوی الخمینی است.

وی افزود: اگر مرکز اسلام هنگام بعثت نبی مکرم اسلام مدینه بود در دوران حاضر مرکزیت رهبری امت اسلامی ایران اسلامی است؛ انقلاب اسلامی انفجار نور برای نجات بشریت بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه تحولات انقلاب در طول چهل و چهار سال در جهان بی نظیر می باشد، عنوان کرد: امروز ما در یک متن تحول تمدنی جهانی هستیم و قدرت انقلاب اسلامی قدرت برتر ایدئولوژیک جهان است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امروز پرچم توحید، عدالت، کرامت، حق و عدالت طلبی از ایران برپایه علم و ایمان، عقلانیت و معنویت، عدالت و آزادی در جهان برافراشته شده است و این قدرت برتر ایمانی موجب شد از دل انقلاب اسلامی محور مقاومت اسلامی زاییده شود.

وی با ابراز اینکه جهان امروز به دو بلوک محور مقاومت اسلامی و بلوک استکبار بدل شده است، خاطرنشان کرد: اگر روزگاری جهان در بلوک شرق و غرب اداره می شد با شعار نه شرقی و غربی دنیای امروز بر دو بلوک محور مقاومت به فرماندهی انقلاب اسلامی ایران و بلوک استکبار به محوریت آمریکا و صهیونیسم اداره می گردد که البته بلوک استکبار روبه زوال است.

آیت الله کعبی انقلاب اسلامی را انقلاب تمدنی برشمرد و تصریح کرد: انقلاب اسلامی توانست مرزهای جهانی فکری و روحی روانی را برای انسان معاصر در نوردد و طبعاً این رسالت عظیم تمدنی بدون هزینه نیست و به همراه خود جهاد، شهادت و مقاومت را دارد.

نمایده مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: اگر انقلاب صنعتی پس از شش قرن ارمغان تمدن مادی را برای غرب به ارمغان آورد، امروز انقلاب اسلامی توانسته است در ظرف چهل و چهار سال و با همه فراز و فرودها و توطئه و دشمنی ها هم در زمینه مادی و معنوی قوی شود.

وی ایران را پایگاه امت اسلامی دانست و تاکید کرد: در بیست و دوم بهمن ملت ایران جشن ایران یکپارچه، ایران مقتدر و ایران تمدن ساز را خواهند گرفت و حضور در راهپیمایی بیست و دوم بهمن یک فریضه و یک عمل صالح و شکر این نعمت، تجدید میثاق با امام، شهدا و رهبر انقلاب است.

ارسال نظرات