۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۱
کد خبر: ۷۳۰۰۹۳

تأکید سرکرده "دموکرات کردستان" بر مبارزه مسلحانه با مردم ایران

تأکید سرکرده
مصطفی هجری سرکرده گروه تجزیه‌طلب دموکرات در گفتگو با شبکه بی‌بی‌سی فارسی بر تداوم مبارزه مسلحانه تأکید کرد و گفت که مخالف رضا پهلوی است.

شبکه BBC فارسی شب گذشته تریبون خود را در اختیار مصطفی هجری سرکرده گروهک تروریستی حزب دموکرات کردستان قرار داد.

مصطفی هجری نامی است که برای آشنایان با تاریخ احزاب تجزیه‌طلب غرب کشور آشناست چراکه نیروهای تحت امر وی در دهه شصت نقش مهمی در ربایش و به شهادت رساندن نیروهای جهاد سازندگی، رزمندگان و پیشمرگه‌های کرد مسلمان ایفا کردند.

جنایت زندان دوله‌تو و شهادت چند صد نفر از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران و پیشمرگه کرد مسلمان که در دست حزب دموکرات اسیر بودند، در کارنامه مصطفی هجری ثبت شده است.

مصطفی هجری در این مصاحبه ضمن تأکید بر ادامه مبارزه مسلحانه با مردم ایران و ادامه فعالیت‌هایشان در اقلیم کردستان عراق؛ تجزیه‌طلبی را انکار کرد اما ایده خود را یک حکومت فدرالی برای ایران دانست که در حقیقت هم جدایی‌طلبی است.

در اثنای مصاحبه؛ وی بارها از واژه ملّیت برای اقوام ایرانی استفاده کرد و پرچم اقلیم کنار وی بود.

سرکرده گروهک دموکرات کردستان (حدکا) به مذاکره با رضا پهلوی اشاره کرده مدعی شد تاکنون با وی به توافقی نرسیده‌اند اما به ایده آنها مبنی بر فدرالی کردن ایران تمایل داشت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، از ابتدای اغتشاشات ماه‌های اخیر در برخی شهرها، گروهک‌های تجزیه‌طلب فعالیت گسترده‌ای در رسانه‎های معاند داشتند و بارها سران آنها که عمدتاً در لیست گروه‌های تروریستی هستند به این شبکه‌ها دعوت می‌شدند.

حسین یزدان‌پناه سرکرده گروهک تروریستی پاک (حزب آزادی کردستان) نیز در مصاحبه با شبکه الحدث، اعلام جدایی را حق خودشان دانست و گفته بود: ما فقط از طریق جدایی می‌‌توانیم توسعه را محقق کنیم.

وی مشکل‌شان را در وهله اول با ایران دانست و بعد با نظام جمهوری اسلامی و گفت: وجود کشوری به‌نام ایران را نمی‌پذیریم!

احسان قنبری نسب
منبع: تسنیم
ارسال نظرات