۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۷۳۰۱۵۵
حجت الاسلام والمسلمین سبحانی مطرح کرد؛

استفاده از ظرفیت های بالفعل حوزه های علمیه، وظیفه انجمن های علمی

استفاده از ظرفیت های بالفعل حوزه های علمیه، وظیفه انجمن های علمی
مدیر بنیاد بین المللی امامت استفاده از ظرفیت های بالفعل حوزه های علمیه را وظیفه انجمن های علمی دانست و گفت: در انجمن امامت به دنبال استفاده از همه ظرفیت های کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی مدیر بنیاد بین المللی امامت در نخستین مجمع عمومی انجمن علمی امامت حوزه گفت: یکی از ویژگی های انجمن های علمی استفاده از ظرفیت بالفعل حوزه های علمیه است و انجمن باید بتواند ظرفیت های پراکنده را شناسایی کرده و به کار بگیرد.

وی با بیان اینکه انجمن های علمی نهاد رسمی حوزه های علمیه هستند، اظهار داشت: ویژگی دیگر انجمن ها حضور بین مؤسساتی بوده که بدون وابستگی به مؤسسه خاصی فعالیت می کنند. انجمن ها کارهایی را بر عهده دارند که مؤسسات دیگر نمی توانند انجام دهند یا رغبتی برای انجام آن ندارند.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: شناسایی ظرفیت های متخصصین مباحث امامت در قم و شهرستان ها بسیار حائز اهمیت است و این وظیفه انجمن است تا آن را شناسایی کند؛ برخی اساتید که در شهرستان ها قرار دارند گله می کنند که چرا ما در فعالیت های علمی امامت سهمی نداریم. ارتباط امامت پژوهان با رأس هرم مدیریتی حوزه به واسطه انجمن های علمی رقم می خورد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی تسریح کرد: انجمن علمی امامت قرار نیست کلاس یا دوره آموزشی بگذارد و یا گروه پژوهشی راه بیاندازد اما کارهای زمین مانده فراوانی در بحث امامت وجود دارد که باید انجام دهد؛ شورای عالی و مدیریت حوزه از اهتمام اساتید نسبت به مباحث امامت استقبال کرد و یک جلد از کتاب آموزش عقائد و کلام حوزه اختصاص به امامت دارد و این مهم نیز باید بیشتر شود اما همین یک جلد نشانه اهتمام به بحث امامت است.

وی ادامه داد: امروز نیازمند افزایش دانش اساتید علم کلام و رشته امامت هستیم؛ اساتید کلام ما در مباحث نبوت، مبدأ و معاد بسیار عالم هستند اما در امامت دچار ضعف هستند؛ یک اهتمام جدی برای شکل گیری دانش افزایی امامت پژوهان حوزه به وجود آمده است که باید ظرفیت انجمن را غنیمت بشماریم.

مدیر بنیاد بین المللی امامت خاطرنشان کرد: حوزه از پیشنهاد تأسیس انجمن علمی امامت ابراز رضایت فراوان کرد؛ یکی از شاخه های امامت ذیل کلام قرار دارد و می توان امامت را ذیل تفسیر، اخلاق و... دانست؛ یکی از نکات مطرح شده در ابتدای کار این بود که حدیث پژوهان ما نیز در امامت کار می کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز بیشترین عضو رسمی در بین انجمن های علمی حوزه های علمیه در انجمن امامت ثبت هستند.

ارسال نظرات