۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۷۳۰۱۶۷

گزارشی از گردهمایی طلاب مازندرانی مقیم قم

گزارشی از گردهمایی طلاب مازندرانی مقیم قم
نماینده ولی فقیه استان مازندران ضمن دیدار با طلاب مازندران در قم، با تاکید نقش طلاب در حفظ انقلاب، بر لزوم هجرت طلاب به منطقه خود، برای حل مشکلات فرهنگی اشاره کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در جلسه طلاب و فضلای استان مازندران که در مدرسه فیضیه قم برگزار شد، اظهار داشت: استان مازندران، استانی علوی و ولایی است که به برکت دین اسلام و مذهب تشیع، همه مردم آن پیرو مکتب اهل بیت (ع) هستند و برکات معصومین چه از نظر نسبی و چه از نظر معنوی و مدیریتی به مردم استان ما رسیده است و مردم متنعم شده اند.

وی ابراز داشت: مردم مازندران بحمدالله مردمی معتقد و ملتزم به مباحث اسلامی بوده و در ایام کرونا شاهد بوده ایم که مردم مازندران با توصیه رهبر انقلاب، مخلصانه پای کار آمده و بیش از یک هزار میلیارد تومان کمک های مردمی برای نیازمندان و آسیب دیدگان کرونایی جمع آوری شد.

گزارشی از گردهمایی طلاب مازندرانی مقیم قم

نماینده ولی فقیه در استان مازندران خاطرنشان ساخت: راهپیمایی باشکوه 22 بهمن در استان مازندران یکی از صحنه های حضور پرشور مردم استان بوده که بحمدالله همچنان پای نظام و انقلاب مانده اند.

امام جمعه ساری بیان داشت: مردم بهترین سرمایه ما هستند و در راهپیمایی 22 بهمن شاهد این مسئله بوده ایم و تو دهنی مناسبی به مستکبران و مسببان اغتشاش در کشور زده اند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی اظهار داشت: انقلاب اسلامی، معجزه بزرگی بود که در 1400 سال قبل (غیر از داستان های ائمه معصومین) بی نظیر بوده است و به دست همین مردم اتفاق افتاد.
وی ابراز داشت: نگهداری سرمایه عظیم انقلاب اسلامی از مباحثی بود که مردم ما در اغتشاشات اخیر آن را به منصه ظهور گذاشتند و نگذاشتند این انقلاب به دست نااهلان افتاده و از بین برود.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران خاطرنشان ساخت: یکی از نگهدارندگان انقلاب و نظام، فضلا و روحانیون هستند که باید برای آن برنامه داشته و تلاش کنند.

امام جمعه ساری بیان داشت: طلاب و فضلا باید به منطقه خود هجرت کرده و در میان مردم حضور پیدا کنند و به حل مشکلات فرهنگی و دینی بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی اظهار داشت: تبلیغ چهره به چهره از موفق ترین مدل های تبلیغ است که همچنان جزو اثرگذارترین هاست و باید برای آن فکری کرد و برنامه داشت.

وی ابراز داشت: ما نیازمند بسیج همگانی طلاب، فضلا و روحانیون برای هجرت به استان هستیم؛ چراکه معضلات فرهنگی زیاد است و این مشکلات به دست شما مرتفع خواهد شد.

هجرت طلاب به شهر خود، سبب حل مشکلات فرهنگی منطقه می شود

حجت الاسلام موسوی، نائب رئیس اول مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم نیز در این جلسه اظهار داشت: مجمع نمایندگان طلاب در سال 1368 با دستور امام راحل راه اندازی شده و آخرین یادگار ایشان می باشد که دارای قریب به 200 نماینده در کشور بوده و بخش های گوناگونی را در خود لحاظ کرده است که مشغول به فعالیت هستند.
وی ابراز داشت: رهبر انقلاب درباره مجمع نمایندگان طلاب بیان کرده اند: «عنوان مجمع نمایندگان طلاب، عنوانی شیرین و امیدبخش است» که نشان از اهمیت این مجمع دارد.

نماینده طلاب و فضلای محمودآباد خاطرنشان ساخت: ایجاد ارتباط قوی و مستمر میان طلاب و بزرگان حوزه از اهداف راه اندازی این مجمع بوده تا نظرات، پیشنهادات و انتقادات آنان به بزرگان برسد.

نائب رئیس اول مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بیان داشت: بیش از 250 جلسه استانی و شهرستانی از سوی نمایندگان طلاب استان مازندران در دوره هشتم مجمع نمایندگان برگزار شده است.

حجت الاسلام موسوی گفت: برگزاری بیش از 70 اردو برای طلاب، 30 اردو خانوادگی، اهداء وام های گوناگون به طلاب و فضلای مازندرانی، اهداء هزاران بسته های معیشتی در ایام کرونا، اهداء جهیزیه، پوشاک و ... از جمله فعالیت های نمایندگان طلاب و فضلای استان مازندران بوده است.

هجرت طلاب به شهر خود، سبب حل مشکلات فرهنگی منطقه می شود

همچنین در این جلسه، دکتر سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران نیز در جمع طلاب و فضلای مازندرانی مقیم قم به ایراد سخن پرداخت و گفت: دولت مردمی سیزدهم با محوریت رئیس جمهور محترم، بیش از یک سال است که مدیریت کشور را به عهده گرفته که شروع کار این دولت با خزانه خالی و بدهکاری سنگین به مراکز گوناگون و بانک مرکزی شروع شده است.

وی اظهار داشت: بیشترین مباحثی که دولت در دستور کار خود قرار داد، تعاملات مردمی مسئولان استانی با مردم بوده است؛ چراکه در سه سال کرونایی، وضعیت روانی جامعه به شدت بهم ریخت و همگان ملاحظه کردند که این دولت روزانه با 840 نفر فوتی کرونایی کار را از دولت قبل تحویل گرفت؛ اما بلافاصله رئیس جمهور با تشکیل جلسات در دو ماه با واردات واکسن، مدیریت را به عهده گرفت و شرایط را به جایی رساند که مقداری از مشکلات سلامت را حل نماید.

استاندار مازندران ابراز داشت: این دولت خود را ملزم به پاسخگویی مستقیم به مردم دانست و با سفرهای استانی که انجام داد، در میان مردم قرار گرفت تا از نزدیک با مشکلات آشنا شود و از معضلات موجود بکاهد.

سخنران این جلسه با اشاره به مشکلات مردم مازندران، خاطرنشان ساخت: آب، جاده، کشاورزی، آسفالت و ... جزو مسائل اصلی مردم در استان مازندران بود و بحمدالله اقدامات مناسبی در استان آغاز شد و بیشترین مصوبات ما در مناطق روستایی بوده است.

دکتر حسینی پور بیان داشت: ما در یک سال گذشته به اندازه هشت سال قبل در روستاهای مازندران، آسفالت کرده ایم و کارهای عمرانی خوبی انجام شده است.

وی با اشاره به دلائل رشد ناگهانی قیمت ها در کشور، اظهار داشت: ریل اقتصادی دولت در جراحی اقتصادی تغییر کرد؛ اما برخی زالوصفتانی که در گذشته دلارهای 4200 را در اختیار داشتند، همچنان در پشت صحنه حضور داشته و با عملیات های خرابکارانه خود همچون رشد قیمت ارز در حال خرابکاری اقتصادی در کشور می باشند و باعث افزایش قیمت ها در کشور شده اند.

استاندار مازندران ابراز داشت: امروز دو برابر گرانی هایی که در کشور اتفاق افتاده، در اروپا به خاطر جنگ روسیه و اوکراین اتفاق افتاده است و این گرانی ها، جهانی است.

سخنران این جلسه با اشاره به اینکه صادرات ما از مازندران به روسیه صفر بوده است، خاطرنشان ساخت: یکی از برنامه ریزی های ما در استان مازندران، صادرات محصولات کشاورزی به کشور روسیه و چین است که تفاهم نامه های آن با دولت روسیه انجام شده است و ان شاءالله شاهد صادرات مرکبات و سیفی جات به روسیه خواهیم بود.

دکتر حسینی پور بیان داشت: مازندران در ده سال گذشته، رشد اقتصادی منفی صفر داشته است و نتوانسته ایم از ظرفیت دریا و جنگل خود استفاده مناسب داشته باشیم.

وی اظهار داشت: متأسفانه رشد جمعیتی در استان مازندران به «یک و دو دهم درصد» رسیده است که تقریبا نصف میانگین کشوری است و هویت استان ما را در معرض خطر قرار داده است.

استاندار مازندران ابراز داشت: تقویت آب، برق، مرکبات، سدسازی، سیفی جات، اقدامات عمرانی و ... در سطح استان از برنامه های ماست که بحمدالله توفیقات بسیار زیادی را در موضوعات مختلف داشته ایم.

سخنران این جلسه خاطرنشان ساخت: توجه به مردم مستضعف در روستاها از برنامه های مهم دولت سیزدهم است و بحمدالله حرکات خوبی در روستاها آغاز شده است.

دکتر حسینی پور در بخش پایانی سخنان خود بیان داشت: ارتباط با فضلا و روحانیون مازندرانی مقیم قم، فرصتی طلایی برای ماست و نیازمند دریافت نظرات و پیشنهادات نخبگان حوزوی هستیم.

هجرت طلاب به شهر خود، سبب حل مشکلات فرهنگی منطقه می شود

حجت الاسلام نورزاده، رئیس مجمع نمایندگان طلاب استان مازندران نیز در این جلسه اظهار داشت: استان مازندران دارای ظرفیت های بسیاری است که یکی از این ظرفیت ها، فضلا و نخبگان روحانی مازندران است و می توانند حضور مثمرثمری در صداوسیما داشته باشند و باید از ظرفیت آنان استفاده شود.

وی ابراز داشت: حوزویان صدای مردم اند و دغدغه مشکلات مردم را دارند؛ لذا مردم انتظار دارند که روحانی روستا و محله آنان، مشکلات را حل نمایند؛ لذا اگر روحانی به مسئولین مراجعه می کنند، باید بهتر مورد توجه قرار بگیرند.
نماینده طلاب و فضلای نکا خاطرنشان ساخت: حضور سالانه مسئولان ارشد استان در قم برای حضور در جمع طلاب و فضلا و روحانیون از ضروریات دیگری است که باید به آن توجه داشت.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب استان مازندران بیان داشت: برای استان مازندران جایگاه و مکان فرهنگی در شهر مقدس قم وجود ندارد؛ لذا از مسئولان محترم مطالبه داریم که این مشکل را حل نمایند.

ارسال نظرات