۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۷
کد خبر: ۷۳۰۱۸۹
حجت الاسلام رادنیک:

سر سفره سینمای انقلاب نمک خوردید و نمکدان شکستید

سر سفره سینمای انقلاب نمک خوردید و نمکدان شکستید
کارشناس و منتقد سینما حق سینمای انقلاب را تحریم ندانست و گفت: برخی از سلبریتی ها از سر سفره سینمای انقلاب نمک خوردند و اما در وقت نیاز، نمکدان شکستند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رادنیک در سلسله جلسات نشست نقد فیلم، نشست نقد جشنواره فیلم فجر که در سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا برگزار شد، با بررسی آثار چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر، گفت: جشنواره امسال نسبت به سال های گذشته رشد داشت و رویکرد خوبی را در فیلم ها می دیدیم.

وی افزود: عنصر امید به آینده و نگاه مثبت از ویژگی های این دوره بود و انصافاً از نظر فنی هم رشد محسوس و به طور کلی امیدوار کننده ای داشت و باید به این ظرفیت توجه ویژه شود.

کارشناس دینی سینما و تلویزیون با اشاره به تغییر دبیران جشنواره در طی ادوار مختلف اذعان، کرد: در کشور ما با تغییر دولت ها و سیاست ها دبیران جشنواره نیز تغییر می کنند و این عدم ثبات موجب سیر نزولی می شود اما در اولین جشنواره دولت جدید شاهد رویکرد تحولی و رشد و سیر صعودی بودیم.

حجت الاسلام رادنیک ادامه داد: اگر در جشنواره ها ثبات داشته باشیم به طور قطع رشدی را در صنعت هنر و سینما خواهیم داشت و شایسته است که حوزه علمیه نیز در مسیر رشد  و سیاست گذاری ها به عرصه هنر خدمت رسانی کند.

وی با اشاره به اینکه امام انقلاب سینما را تعطیل نکرد و تنها به آن جهت دهی داد، عنوان کرد: انقلاب با سینمای قبل از انقلاب رأفت نشان داد و حتی از آن سینما استقبال و با رویکرد اسلامی به فساد و فحشاء آن پایان و به مسیر انقلابی و اسلامی سوق داد.

حجت الاسلام رادنیک ادامه داد: حق انقلابی که چنین به استقبال سینما آمده، قهر و تحریم نبود که برخی یارانه آن را بگیرند و مصرف کنند و اینگونه جلوی رویکرد انقلاب بایستند؛ نمک سینمای انقلاب را خوردید و نمکدان شکستید.

کارشناس و فعال عرصه هنر سینمایی با بیان اینکه جنس سینما باید مردمی باشد، ابراز کرد: فرصتی پیش آمده که مردم پای سینما بیایند مردم یعنی اینکه بتوان خانوادگی پای تماشای فیلم نشست و این رویکرد باید تقویت شود، همانگونه که در این جشنواره دیدیم با سیاست درست شدنی است.

ارسال نظرات