۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۷۳۱۰۰۱
حجت الاسلام والمسلمین کلباسی:

غیبت امام زمان یک امر استثنایی نیست

غیبت امام زمان یک امر استثنایی نیست
حجت الاسلام والمسلمین کلباسی گفت: بسیاری از شخصیت های الهی مسأله مخفی بودن برایشان مطرح بوده است و مخفی بودن حضرت مهدی(عج) یک امر استثنایی نیست.
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی در حرم مطهر بانوی کرامت با طرح این سوال که چرا تولد و ایام زندگی حضرت ولی عصر(عج) در کودکی مخفی بود، اظهار کرد: موضوع مهدویت یک موضوع قرآنی و دینی است و برای کسی که ایمان به قرآن و اسلام دارد قابل طرح است ولی اگر کسی به قرآن، انبیا، اولیا و اوصیای الهی ایمان ندارد نوبت به مهدویت نمی رسد.

وی با اشاره به شخصیت هایی که در قرآن ذکر شده اند و تولد و زندگی شان در نوعی از غیبت و همراه با حوادث شگفت بوده است گفت: بسیاری از شخصیت های الهی مسأله مخفی بودن برایشان مطرح بوده است و مخفی بودن حضرت مهدی عجل الله فرجه الشریف یک امر استثنایی نیست.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: حضرت موسی (ع) که بارها در قرآن راجع به ایشان سخن گفته شده است دوران حملشان در رحم مادر و دوران کودکی و جوانی شان در نوعی غیبت بوده است زیرا فرعونیان خبر داشتند که فردی از بنی اسرائیل متولد خواهد شد که بساط حکومتشان را بر خواهد چید و برای اینکه حضرت موسی(ع) متولد نشوند فرزندان پسر بنی اسرائیل را می کشتند.

وی با بیان اینکه خداوند محبت حضرت موسی علیه السلام را در دل فرعون که هزاران طفل را سر بریده بود انداخت، گفت: برخی می گویند چگونه حضرت مهدی عجل الله فرجه الشریف که بیایند در مقابل این قدرت ها و اسلحه ها پیروز می شوند که پاسخ آنها همین است که خداوند محبت ایشان را در دلها قرار می دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کلباسی با بیان اینکه امام در بین مردم هستند ولی شناسایی نمی شوند، افزود: زندگی حضرت موسی علیه السلام نیز سالها در غیبت بود و کسی ایشان را نمی شناخت و نام و نسبشان را نمی دانست و این در مورد امام عصر عجل الله فرجه الشریف هم هست و یک امر استثنایی نیست بلکه شخصیت های بزرگ که خداوند آنها را ذخیره بشریت قرار داده است زندگیشان با یک زندگی عادی متفاوت بوده است.

وی با بیان اینکه حضرت عیسی علیه السلام هم بدون پدر متولد شدند و مادرشان حضرت مریم برای وضع حمل از شهر فاصله گرفتند، افزود: حضرت ابراهیم خلیل علیه السلام هم همینطور بودند و حتی نبی مکرم اسلام صلوات الله علیه و آله نیز با این مسأله روبرو بودند و یهودیان به دنبال این بودند که حضرت را به قتل برسانند و حضرت عبدالمطلب ایشان را از شهر بیرون می فرستند و سالها در میان قبایل به صورت ناشناس زندگی کردند.

استاد حوزه علمیه گفت: شخصیتی که خداوند متعال برای آینده جهان ذخیره کرده است تا عدالت و توحید را در تمام زمین گسترده کند و ظلم را از تمام زمین برطرف کند تولدشان پنهانی است تا دشمنان ایشان را از بین نبرند؛ در سامرا بارها لشکریان بنی‌العباس به خانه امام عسکری علیه السلام ریختند و خانه را تفتیش کردند و دائم تحت نظر بودند و این تهدیدها باعث شده بود که حضرت به صورت مخفیانه متولد شوند.

وی افزود: قدرتهای عالم فکر می کنند که می توانند با اسباب مادی که دارند راه خدا را سد کنند ولی خداوند کار خود را به نتیجه می رساند بنابراین اگر تولدامام زمان مخفیانه بوده و حضرت در غیبت هستند در گذشته چیز بی سابقه ای نبوده و انبیاء گذشته نیز اینگونه بوده اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کلباسی با طرح این سوال که ما که حضرت مهدی عجل الله فرجه الشریف را ندیده ایم چگونه باید به ایشان ایمان بیاوریم، گفت: موارد بسیاری وجود دارد که ما آن را ندیده ایم ولی به آنها ایمان داریم و اولین آنها وجود خود خداوند است که عقل می گوید خدا وجود دارد و اکثر مردم جهان به خدا ایمان دارند.

وی گفت: مسأله وجود مقدس امام عصر عجل الله فرجه الشریف مسأله ای است که انبیاء به آن اشاره کرده اند و اخبار راجع به غیبت حضرت و آینده جهان و تاریخ در همه ادیان وجود دارد لذا ندیدن به معنای وجود نداشتن نیست و قرآن به دنبال این است که انسان را از مرحله حس گرایی به مرحله عقل گرایی سوق دهد.

ارسال نظرات