استاد تاریخ حوزه علمیه قم مطرح کرد:
حجت الاسلام و المسلمین طائب با بیان اینکه جامعه در عصر امام حسین(ع) به درجه‌ای از انحطاط رسید که برای رسیدن به دنیا حاضر بودند نوه پیامبر(ص) را بکشند، اظهار داشت: بعد از پیامبر(ص) مسلمین بر سر ریاست با هم درگیر بودند، نمازشان در سفر تجاری قضا می‌‌­شد و فحشا در جامعه رواج پیدا کرد.
حجت الاسلام و المسلمین طائب مطرح کرد:
حجت الاسلام طائب علت انحراف جامعه بعد از رحلت پیامبر(ص) را ثروت اندوزی خواص دانست و گفت: سعد ابن ابی وقاص همرزم حضرت علی(ع) بود، اما ثروت اندوزی باعث شد در زندگی او بچه‌ای با نام عمر بن سعد رشد کند.
استاد تاریخ حوزه علمیه قم مطرح کرد:
حجت الاسلام طائب با بیان اینکه بعد از وفات پیامبر(ص) جامعه بدون اسوه ماند اظهار داشت: بعد از رحلت پیامبر(ص) با گسترش لقمه‌های ناپاک و ایجاد شهوت ریاست و افسارگریختگی جنسی، جامعه به انحراف کشیده شد.
حجت الاسلام و المسلمین طائب در زنجان مطرح کرد:
حجت الاسلام طائب پیامبر(ص) علت بعضی مشکلات اقتصادی را تجمل گرایی دانست و گفت: پیامبر(ص) به مردم آموخته بود که انسان در این دنیا مسافر است و هدف از خلقت انسان، امور دیگری است.
استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد:
حجت الاسلام طائب قوی‌ترین حرکت برای نجات انسان‌ها را قیام اباعبدالله حسین(ع) دانست و گفت: اگر اباعبدالله حسین(ع) نبود، شیطان همه را با خود به جهنم برده بود.
استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد؛
حجت الاسلام و المسلمین مهدی طائب با بیان این که شهادت امام حسین(ع) باعث تداوم دین خدا شد، بیان داشت: امروز امام حسین(ع) فدایی و محبان فراوانی دارد و همین باعث زمینه سازی حکومت جهانی اهل‌‌بیت(ع) خواهد شد.
استاد عابدی مطرح کرد؛
اگر آموزه‌‌های دینی را در نظر بگیریم هیچ وقت اهل بیت(ع) در هیچ جنگی شروع کننده نبودند. تمام جنگ‌های پیامبر(ص) دفاعی بوده، تهاجمی و جهاد ابتدایی نبوده است. حتی امام زمان(عج) ظهور کند بیش از پیامبر(ص) نمی‌کشد و تمام کسانی که در جنگ‌های پیامبر(ص) کشته شده‌اند زیر 2000 نفر است.
بخش دوم/ اقتصاد مقاومتی اسوه‌ها و راهبردها؛
استاد حوزه علمیه قم مبارزه هرگونه وابستگی را شرط اساسی مسلمان بودن دانست و گفت: تمام مصادیق و شاخص‌های برجسته اسلام بر مشی مبارزه با طاغوت وابستگی بنا شده است.
بخش دوم/ عقل در بیان مدرسه معارفی خراسان؛
مدیر انجمن علمی کلام به بررسی جایگاه و نقش عقل در دین‌شناسی در مکتب معارفی خراسان پرداخت و گفت: آیت‌الله میرزا مهدی اصفهانی با نگرشی که در مورد جایگاه عقل و اعتبار آن دارد، جایگاه عقل را در نسبت با دین و دین‌شناسی در محدوده خاصی می‌داند.
قبلی۴بعدی