۲۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۱۰۰۵۴۰

پنجاه و هشتمین فصلنامه تخصصی نقد و نظر منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ پنجاه و هشتمین شماره فصلنامه تخصصی نقد و نظر به فلسفه ذهن می پردازد.
كتاب، كتابخواني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پنجاه و هشتمین شماره فصلنامه تخصصی نقد و نظر با موضوع فلسفه ذهن به بازار نشر آمد.

در این شماره مقالاتی همچون استدلال‌هایی به سود و زیان بازنمود‌گرایی به قلم یاسر پور اسماعیل، نسخه علّی نوخاسته گرایی در مورد ویژگی آگاهی کیفی از یاسر خوشنویس، علیت ذهنی نوشته مهدی ذاکری درج شده است.

در مقاله برون گرایی و برهان جابجایی آرام به قلم محمود مروارید می خوانیم: مطابق برون گرایی در محتوا، دست کم محتوای برخی از حالات التقاتی بر ویژگی های درونی سوپروین نمی شود؛ به این معنا که ممکن است دو نفر از جهت ویژگی‌های درونی به صورت کامل همانند یکدیگر باشند در عین حال محتوای حالات التفاتی آنها متفاوت باشد.

برهان جابجایی آرام از جمله برهان هایی است که برای اثبات ناسازگاری میان این دو آموزه طراحی شده است.

در صفحه 202 در بخش معرفی کتاب، مجموعه مقالات مسیحیت و مساله ذهن و بدن معرفی شده است که در بخشی از آن می خوانیم: کتاب حاضر مجموعه مقالاتی از فیلسوفان مسیحی است که می‌کوشند تا از متون و آموزه های مسیحی و به ویژه معاد و زندگی پس از مرگ، تبیین یا روایتی مبتنی بر دیدگاهی درباره نحوه وجود انسان به دست دهد اما برخی از آنها به لوازم برخی متون و آموزه ها نیز اشاره می‌کنند و در موارد اندکی به تصریحات خود متون می پردازد.

شماره پنجاه و هشتم فصلنامه نقد و نظر در 211 صفحه و 10 صفحه چکیده انگلیسی منتشر شده است.

فصلنامه نقد و نظر فصلنامه تخصصی فلسفه و الهیات است که از سوی پژوهشگاه فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و به مدیر مسؤولی محمد تقی سبحانی منتشر می شود. /909/ن601/ع

ارسال نظرات