۱۵ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۱۰۱۲۴۸
استاد حوزه علمیه نجف:

مقاومت ملت بحرین سبب سردرگمی آمریکا و انگلستان شده است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه نجف اشرف مقاومت ملت بحرین را سبب سردرگمی آمریکا و انگلستان توصیف و دخالت نظامیان سعودی در امور داخلی بحرین را بحران بزرگی برای این رژیم عنوان کرد.
آيت الله محمد سند از علماي بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ محمد سند از علمای بحرین و استاد حوزه علمیه نجف اشرف با اشاره به ناکامی نظامیان و مزدوران رژیم آل خلیفه در خاموش ساختن قیام ملت این کشور تاکید کرد که قدرت کشور در اختیار مردم بحرین است.

در این بیانیه آمده است: ملت بزرگ بحرین نشان داد که اقتصاد، پیشرفت، امنیت و ثبات کشور را درست دارد و این مردم هستند که کشور را اداره می کنند نه مزدوران بیگانه و نظامیان اشغالگر سعودی که در پی کشتار و خونریزی هستند.

وی افزود: در حالی که نظامیان داخلی و خارجی و بیگانگانی که تابعیت بحرینی دریافت کرده اند در حال وحشی گری هستند این مملت بحرین است که عزت و کرامت کشور را حفظ کرد و توانست حمایت کشورهای بزرگ دنیا و سازمان های بین المللی را کسب کند و این امر نشان می دهد که اعتبار نظام سرکوب گر آل خلیفه در حال زوال و شرعیت دولت بحرین در آستانه سقوط است.

آیت الله سند با اشاره به ناکامی تدابیر امنیتی در برابر اراده ملت تصریح کرد: ملت بحرین با راهپیمایی های مسالمت آمیز و اعتصاب عمومی نشان داد که اقدامات سرکوب گرایانه نظامیان و مزدوران بحرینی و سعودی چاره گشا نیست و مردم هم اکنون بر اوضاع کشور تسلط یافته و بحرین در آستانه برپایی نظامی آزاد که نماینده راستین مردم است قرار دارد.

استاد حوزه علمیه نجف از عملکرد رسانه های غربی و عربی در قبال کشتار مردم بحرین انتقاد کرد و اظهار داشت: با وجود اینکه بسیاری از رسانه های عربی و غربی عملکرد مناسبی نسبت به حوادث بحرین نداشتند اما شهروندانی بحرینی به ملت های منطقه درس بزرگی برای تغییر و اصلاح داد و این ملت ها، قیام بحرین را به عنوان الگوی جنبش تغییر خواهی خود قرار داده اند.

وی دخالت نظامی عربستان در امور داخلی بحرین را بحرانی برای نظام آل سعود خواند و تاکید کرد: نظام سعودی با با این اقدام خود در بحران بزرگی قرار گرفت و محال است که از این بحرانی که به امور داخلی کشورش سرایت کرده است سالم خارج شود.

شیخ محمد سند ایستادگی مردم بحرین در برابر نظام را سبب سردرگمی آمریکا و انگلیس عنوان کرد و بیان داشت: مردم بحرین با ایستادگی مسالمت آمیز در برابر زلزله ای که کشور را فراگرفته است به قدرت و اعتماد بی نظیری دست یافت که می تواند از آن برای اداره کشور در آینده ای نزدیک استفاده کند، این قدرت سبب شد تا آمریکا، انگلیس و رژیم آل خلیفه در سردرگمی قرار گیرند و نتوانند تصمیماتی جهت پایان دادن به بحران کنونی اتخاذ کنند.

این عالم بحرینی در بخش پایانی بیانیه خاطر نشان ساخت: ملت عزیز و قهرمان بحرین نشان داد که با پایداری و ثبات بر مقاومت مسالمت آمیز می توان به قدرت بزرگی دست یافت و ابزارهای نظامی که با هدف کشتار و قلع و قمع استفاده می شود را خوار و ذلیل کرد./980/گ
ارسال نظرات