۱۶ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۱۰۱۳۲۸
سید عمار حکیم:

شهید صدر در علم و اخلاق زبان زد عام و خاص بود

خبرگزاری رسا ـ رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق به بررسی شخصیت شهید سید محمد باقر صدر پرداخت و تاکید کرد: این شهید در زمینه های معنوی و علمی زبانزد عام و خاص بود.
سيد عمار حکيم رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق شهيد صدر
به گزارش خبرگزاری رسا، سی و یکمین سالگشت شهادت حضرت آیت الله سید محمد باقر صدر، روز گذشته توسط مجلس اعلای اسلامی عراق در مسجد الهاشمی کاظمین برگزار شد.

حجت الاسلام سید عمار حکیم رئیس این مجلس به بررسی شخصیت علمی و معنوی شهید صدر پرداخت و گفت: سخن گفتن درباره شخصیت بزرگ و تاریخی شهید صدر که مدرسه ای حقیقی برای جامع بود بسیار سخت است. وی در زمینه های مختلف به عنوان الگو و دانشگاهی کامل برای مردم به شمار می آید.

وی افزود: شهید صدر در خاندانی متولد شد که میراث دار علم و اخلاق بودند و این ویژگی ها را از به نسل های مختلف منتقل می کردند.

حجت الاسلام حکیم با اشاره به نبوغ علمی شهید صدر تصریح کرد: نبوغ علمی این شهید بسیار زیاد بود، به طوری که نظریه های علمی و فلسفی وی نه تنها در میان مسلمانان بلکه در سراسر جهان شهرت یافت و با اندیشه و تفکر خاصی که داشت توانست به راحتی بر مشکلات فائق آید.

رئیس مجلس اعلای اسلامی اظهار داشت: شهید صدر در زمینه های معنوی نیز زبانزد خاص و عام بود و توانست جوانان زیادی را بر اساس این ویژگی اخلاقی پرورش دهد.

وی شهید صدر را پرچمدار وحدت ملی خواند و تاکید کرد: شهید صدر به قشرهای مختلف عراق به یک چشم می نگریست و همه را فرزندان خود می دانست و با سخنان و اقداماتی که انجام می داد به همگان، درس وحدت و یکپارچگی را آموخت و کشور ما هم اکنون به شدت به این دیدگاه نیاز دارد و باید همه دست به دست هم بدهیم تا پایه های وحدت را گسترش دهیم.

گفتی است سید محمد باقر صدر در 10 اسفند 1313 در شهر کاظمین چشم به جهان گشود.

وی به شدت از انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی(ره) حمایت کرد و در یکی از تماس های تلفنی که با ایران داشت تاکید کرد که جان وی در برابر امام خمینی(ره) ناچیز است.

این شهید به دلیل مبارزاتش با حزب بعث بارها دستگیر و شکنجه شد.

سرانجام مزدوران بعثی، وی و خواهرش بنت الهدی را در 16 فروردین 1359 دستگیر و به بغداد منتقل کردند و پس از شکنجه های فراوان در تاریخ 19 فروردین همان سال به شهادت رساندند./980/گ
ارسال نظرات