۳۱ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۵۰۲
آیت الله مکارم شیرازی:

آل خلیفه و آل سعود با استفاده از سکوت مرگبار مجامع جهانی، دیوانه وار به جنایات خود ادامه می دهند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اسفناک توصیف کردن وضعیت مسلمانان در کشور بحرین سکوت مجامع جهانی در قبال این جنایات مرگبار و عاملی برای تداوم جنایات آل خلیفه و آل سعود ارزیابی کرد.
درس خارج فقه آيت الله مکارم شيرازي در مسجد اعظم قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، امروز در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد از حوادث و اتفاقاتی که در کشور بحرین می گذرد ابراز تاسف کرد.

وی تصریح کرد: شاهدان عینی که ثقه هم هستند دیروز پیش ما آمده بودند و مسائلی را نسبت به تحولات منطقه مطرح کردند که نشان از عمق فاجعه و جنایاتی می دهد که به وسیله آل سعود و آل خلیفه در بحرین رخ می دهد.

این مرجع تقلید گفت: خانواده هایی که شهید داده اند سخت در فشار هستند و امنیت ندارند، مساجد و حسینیه ها را پشت سر هم تخریب می کنند، مسجد تاریخی علی بن ابیطالب (ع) را ویران کرده اند جوانان را از کار بیکار می کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: مجروحان مجبور هستند بدون مداوا در منزل بمانند چرا که اگر به بیمارستان بروند بازداشت می شوند، زندانیان را شکنجه می کنند و جمعی از علمای بحرین نیز هنوز در زندان ها به سر می برند.

این مرجع تقلید اظهار داشت: در کشور مسلمان بحرین همه چیز حکایت از انتقام جویی شدید آل سعود و آل خلیفه نسبت به مسلمانان و بویژه شیعیان و پیروان مکتب اهل بیت (ع) دارد.

وی افزود: مردم در این کشور تحت فشار هستند و متاسفانه هیچ فریاد رسی هم ندارند، حکام بحرین پیوسته برای به هم زدن وضع جمعیتی تلاش می کنند و عجیب اینکه سازمان های بین المللی مدعی حقوق بشر در قبال این فجایع و جنایات خاموش و تماشاگر هستند.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: سازمان های بین المللی و مجامع جهانی وقتی در ایران یک مساله کوچک اتفاق می افتد صدایشان در می آید و آمریکا نیز این ها را چماقی می کند و می کوبد بر سرمان.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با محکوم کردن سکوت مرگبار مجامع جهانی در قبال جنایات آل خلیفه و آل سعود تاکید کرد: آل خلیفه و آل سعود با استفاده از این سکوت مرگبار دیوانه وار به کار خود ادامه می دهند.

وی افزود: آنها باید بدانند دشمنی تمام مسلمانان آزادیخواه و بویژه پیروان مکتب اهل بیت (ع) در سراسر دنیا را برای خود می خرند و هزینه سنگینی خواهند پرداخت و به زودی پاسخی مناسب دریافت خواهند کرد.

این مرجع تقلید در ادامه تاکید کرد: بر همه مسلمانان آزاده جهان و بویژه شیعیان لازم است هر چه سریعتر به هر طریق ممکن فکری برای آزادی این مردم بکنند و کسی که ندای مظلومی را بشنود و به کمک او نشتابد مسلمان نیست.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطر نشان کرد: امیدواریم خداوند تبارک و تعالی دست ظالمان را از ممالک اسلامی و بویژه بحرین قطع و کوتاه کند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حدیث اخلاقی در باب آداب معاشرت، محبت ، دوستی و مودت با مردم را از جمله تاکیدات دین مبین اسلام دانست.

وی با اشاره به کلام 345 از کلمات قصار امام علی (ع) در نهج البلاغه ابراز داشت: کلمات قصار امام علی (ع) بسیار حکیمانه است که هر کدام می تواند مبدا تحول در زندگی بشر باشد.

وی با بیان اینکه آبروی فرد مومن محفوظ است اظهار داشت: وقتی انسان از کسی درخواستی می کند به نحوی آبرو می ریزد.

این مرجع تقلید گفت: مومنین به ویژه روحانیان محترم باید مصداق کلام امام علی (ع) باشند و در مقابل هر حرکتی عصبانی نشوند و در مقابل افراد نادان صبور و دارای تحمل باشند به ویژه در مشکلات زمان ما و بحث هایی که افراد می کنند و با محبت می توان 180 درجه افراد را عوض کرد.

وی با اشاره به حدیث اخلاقی دیگری خاطر نشان کرد: تا می توانیم سعی کنیم از کسی چیزی نخواهیم و اگر هم زمانی ناچار شدیم، از فرد با شخصیت بخواهیم. /924/پ202/ج
ارسال نظرات