۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۱۰۳۱۱۶

کتاب حدیث شریف کسا و شاعران شوشتر به مرحله چاپ رسید

خبرگزاری رسا ـ کتاب حدیث شریف کسا و شاعران شوشتر، در این شهرستان تدوین شده و اکنون به مرحله چاپ رسیده است.
کتاب حدیث شریف کسا و شاعران شوشتر به مرحله چاپ رسید



به گزارش خبرگزاری رسا، محمدباقر محب‌زاده، نویسنده کتاب «حدیث شریف کسا و شاعران شوشتر»، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این کتاب به زبان‌های فارسی، عربی و گویش محلی شوشتری بوده و ترجمه شعرهای عربی و محلی هم در کتاب آمده و اکنون به مرحله چاپ رسیده است.

نویسنده کتاب حدیث شریف کسا و شاعران شوشتر در خصوص این کتاب اظهار داشت: حدیث کسا بین شیعه و سنی معتبر است و هدف من از این کتاب این بوده که بگویم شاعران هیچ شهری به اندازه شوشتر احادیث را به شعر تبدیل نکرده‌اند.

محب زاده افزود: ‌ادبیات شوشتر به گونه‌ای است که شعرای آن اعتقاد خاصی به پنج تن ‌آل‌عبا دارند. در بعضی از شهرهای کشور تنها یکی ـ دو شاعر این حدیث را وارد شعر خود کرده‌اند اما شوشتر 12 شاعر در این زمینه دارد که اولین آن‌ها وفایی شوشتری است و آخرین نفر هم در این دوره خود من هستم.

وی در خصوص شاعرانی که شعرشان در کتاب آمده بیان کرد: بعضی از شاعران خارج از کشور هستند و بعضی هم فوت شده‌اند که شعرشان جمع‌آوری شد و با عنوان «حدیث شریف کسا و شاعران شوشتر» آماده چاپ شد. این کتاب در نتیجه نگارش تذکره محلی‌سراهای شوشتر گردآوری شد و حدود 300 صفحه دارد.

نویسنده کتاب حدیث شریف کسا و شاعران شوشتر، تصریح کرد: این کتاب ماندگار است و از گنجینه‌های نهفته مردم می‌باشد که تاکنون در جایی به چاپ نرسیده است. در این کتاب شرح کامل شاعران نوشته شده و به غیر از مرحوم وفایی و آیت‌‌الله محمدی شعرهای دیگری چاپ نشده‌اند؛ شعرهای مرحوم ملاجعفر شرف‌الدین هم 40 سال پیش به زبان‌ عربی در جزوه کوچکی چاپ شده است. این شاعر شوشتری به زبان عربی مسلط بود و توانست این شعر را به زبان عربی بگوید./9455/پ202/ع

ارسال نظرات