۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۱۰۴۲۰۵
رئیس مجمع علمای اهل سنت عراق خواستار شد؛

مواضع یکپارچه ملت برای خروج اشغالگران آمریکایی از عراق

خبرگزاری رسا ـ رئیس مجمع علمای اهل سنت عراق با اشاره به خطرات حضور نظامیان آمریکایی در منطقه از شهروندان عراقی خواست تا برای پایان اشغال این کشور تلاش کنند.
شيخ عبدالوهاب الملا
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ خالد عبدالوهاب الملا، رئیس مجمع علمای اهل سنت جنوب عراق در پیامی از ملت این کشور خواست تا با تمام توان برای خروج اشغالگران آمریکایی تلاش کنند.

در این پیام آمده است: پس از آنکه ملت های عربی به جنبش افتاده و بر علیه نظام های فاسد قیام کردند و برخی از این نظام ها را که با بیگانگان همدست بوده و با مسلمانان به دشمنی می پرداختند سرنگون ساختند نوبت به ملت عراق است تا با روش های مختلف تلاش کند به اشغال این کشور در پایان سال 2011 میلادی خاتمه دهد تا اداره مسائل امنیتی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و خدماتی به صورت کامل برعهده دولت عراق باشد.

وی افزود: حضور نظامیان بیگانه در خاک عراق تهدید بزرگی برای ثبات و امنیت کشور و منطقه است و این بهانه را به گروه های تروریستی داده تا به بهانه مقاومت در برابر اشغالگران به کشتار مردم مظلوم عراق بپردازند.

شیخ خالد الملا اشغال عراق را عامل ناامنی در منطقه دانست و تاکید کرد: از همه شهروندان عراقی می خواهم برای خروج نیروهای آمریکایی در پایان سال 2011 یکپارچه شوند و پارلمان عراق نیز باید به دور از مصالح شخصی و اهداف سیاسی، در قبال خروج اشغالگران مواضع شجاعانه اتخاذ کند تا شاهد امنیت و ثبات در کشور و منطقه باشیم و از غارت شدن ثروت ملت ها جلوگیری کنیم./980/ب903/گ
ارسال نظرات