۰۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۱۰۵۷۹۳
سخنگوی جریان صدر عراق:

نیروهای امنیتی عراق توان حفظ امنیت کشور را دارند

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی جریان صدر عراق با تاکید بر اینکه نیروهای امنیتی عراق توان حفظ امنیت کشور را دارند بر لزوم خروج اشغالگران آمریکایی تاکید کرد.
شيخ صلاح العبيدي سخنگوي جريان صدر عراق
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ «صلاح العبیدی» سخنگوی جریان صدر عراق در گفت و گو با شبکه خبری العالم، بر لزوم خروج نیروهای آمریکایی در پایان سال جاری تاکید کرد و گفت: عدم پایبندی آمریکا به بندهای توافقنامه امنیتی و تمدید مدت حضور اشغالگران در عراق سبب می شود تا با شیوه های مسالمت آمیز و نظامی به جنگ با اشغالگران بپردازیم.

وی با اشاره به پیام سید مقتدی صدر درباره پایان اشغال عراق افزود: تهدید رهبر جریان صدر عراق به نبرد مسلحانه با نیروهای آمریکایی در صورت عدم خروج از کشور یک پیام رسانه ای صرف نبود، بلکه نشاندهنده آمادگی کامل ملت عراق و اعضای جیش المهدی برای مبارزه با نیروهای بیگانه است.

شیخ صلاح العبیدی تاکید کرد: پیروان جریان صدر با فعالیت هایی که انجام داده اند در سازماندهی کامل بسر می برند و در صورتی که سید مقتدی صدر دستور دهد مبارزات خود با نیروهای آمریکایی را آغاز خواهند کرد.

سخنگوی جریان صدر تصریح کرد: نیروهای امنیتی عراق توانایی دارند تا پس از خروج اشغالگران آمریکایی امنیت کشور را تامین کنند و هیچ نیازی به حضور قوای بیگانه ندارند.

وی درباره نمایش قدرت اسلامی که پنج شنبه هفته گذشته در شهرک صدر بغداد برگزار شد اظهار داشت: این نمایش قدرت دارای دو پیام بود،‌ پیام اول این است که اعضای جیش المهدی دارای سازماندهی هستند و پیام دوم نیز به این نکته اتکا دارد که ملت عراق آماده است تا به نبرد با نیروهای آمریکایی بپردازد.

گفتنی است هزاران تن از شهروندان عراق و پیروان جریان صدر عراق، روز پنجشنبه هفته گذشته با فراخوان حجت الاسلام سید مقتدی صدر در شهرک صدر بغداد، نمایش قدرت اسلامی را در قالب رژه مسالمت آمیز و بدون سلاح برگزار کردند./980/ب902/گ
ارسال نظرات