۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۱۰۶۰۰۲
اندیشمند شیعه مصر در گفت و گو با رسا:

اندیشه های امام خمینی محرک انقلاب های منطقه است/ آیت الله خامنه ای جانشین صالحی برای امام راحل است

خبرگزاری رسا ـ اندیشمند شیعه مصر، اندیشه های امام خمینی(ره) را عامل بیداری ملت های اسلامی خواند و رهبر معظم انقلاب را جانشین صالحی برای آن امام راحل توصیف کرد.
احمد هلال انديشمند مصري
«احمد هلال» اندیشمند شیعه مصر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به خصوصیات یک رهبر ایده آل گفت: فردی که بتواند مقاومت و ثبات بیشتری داشته باشد و مردم را بر اساس اخلاص و منطق دور خود جمع کند یک رهبر ایده آل است، اخلاص، مقاومت، ثبات، عزت و توکل به خداوند متعال از مهم ترین ویژگی هایی است که امام خمینی(ره) به همراه داشت و بر همین اساس بود که ملت ایران و سایر ملت های آزاده جهان، این مرد بزرگ را به عنوان رهبر خود انتخاب کردند.

وی انقلاب اسلامی ایران و اندیشه های امام راحل(ره) را عامل بیداری ملت های اسلامی توصیف کرد و افزود: انقلاب اسلامی ایران که با رهبری حضرت امام خمینی(ره) در سی سال پیش رخ داد تاثیر فراوانی بر بیداری و نهضت امت اسلامی داشت. ملت های مسلمان که از ظلم و ستم حکام عرب به ستوه آمده اند و پیروزی انقلاب اسلامی را با رهبری امام خمینی(ره) بر دیکتاتوری شاه مشاهده کرده بودند از این انقلاب الگو گرفته و در برابر نظام های فاسد ایستاده اند. می توان به جرات گفت که اندیشه های امام خمینی(ره) محرک انقلاب های منطقه است.

احمد هلال تاثیر سخنان وحدت انگیزانه امام خمینی بر ملت اسلامی را روشن خواند و تصریح کرد: رهبر انقلاب اسلامی ایران همواره از ملت های اسلامی دفاع و از حمایت صرف از شیعیان خودداری می کرد. مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال جنبش های اسلامی خصوصا سنی نشاندهنده آنست که ایران از فتنه های مذهبی و طایفه ای به دور است و به شدت از جریان های سنی حمایت می کند.

این اندیشمند شیعه ادامه داد: امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نام کشور را جمهوری اسلامی ایران نامگذاری کرد و به واقع نیز اسلام را سرلوحه اقدامات خود قرار داد و در این مدت حامی ملت های اسلامی بود.

وی حضرت آیت الله خامنه ای را جانشین صالح امام خمینی عنوان کرد و اظهار داشت: حضرت آیت الله خامنه ای تنها یک جانشین برای امام راحل نبود، بلکه در طول انقلاب به عنوان شاگردی در محضر استاد بود و رهنمودهای امام را عملی می کرد. رهبر انقلاب اسلامی ایران شاگرد نمونه آن مرد بزرگ بود و اندیشه های ایشان نیز از اندیشه های امام خمینی(ره) نشات گرفته است.

احمد هلال درباره دشمنی های صورت گرفته علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: پیروزی انقلاب در ایران و تاسیس جمهوری اسلامی ایران سبب شد تا دشمنان علیه این نظام اسلامی یکپارچه شده و با حمایت از گروه های کمونیستی و منافقین در صدد ضربه زدن به این کشور شدند. کسانی که خواستار از بین رفتن جمهوری اسلامی هستند به تروریسم شدید علیه ایران پرداختند، بسیاری از علمای دین و مردان سیاسی نیز در این مدت برای حفظ این نظام جان خود را تقدیم کردند.

اندیشمند شیعه مصری تاکید کرد: در حالی که ایران از تروریسم نظامی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی علیه خود به شدت رنج می برد برخی از کشورهایی که نماد تروریسم هستند جمهوری اسلامی ایران را به عنوان کشوری تروریسم جلوه می دهند و به جهانیان تلقین می کنند که ایران کشوری بسیار خطرناک است.

وی وهابیت را عامل جنایت علیه شهروندان بحرینی خواند و خاطرنشان ساخت: وهابی ها دشمنان محمد(ص) و خاندان پاکش هستند و در هر زمان و مکانی که بتوانند به شیعیان ضربه وارد می کنند. هم اکنون نیز از فرصت استفاده کرده و هرآنچه را که دوست دارند علیه شهروندان مظلوم و صلح طلب بحرین مرتکب می شوند. نیروهایی موسوم به سپر جزیره که در حال کشتار مردم بحرین هستند نیروهای جهنمی هستند که در روز قیامت در آتش سوزان جهنم خواهند سوخت./980/ب911/گ
ارسال نظرات