۱۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۱۰۶۱۰۸
خطیب جمعه ناصریه در گفت و گو با رسا:

هر انقلابی علیه ظلم و دیکتاتوری نتیجه افکار رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه ناصریه عراق تاکید کرد: اندیشه های امام نه تنها بر انقلاب های مصر، تونس، لیبی، بحرین و قیام ملت عراق علیه دیکتاتوری صدام تاثیرگذار بود، بلکه هر انقلابی که علیه ظلم و دیکتاتوری در سراسر جهان رخ می دهد نتیجه افکار آزادی خواه رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران است.
امام خميني شيخ ناصري خطيب جمعه ناصريه شيخ ناصري خطيب جمعه ناصريه
حجت الاسلام شیخ «محمد مهدی ناصری» خطیب جمعه ناصریه عراق در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ویژگی های رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران گفت: امام خمینی(ره) علاوه بر خصوصیت های که در نزد همه مراجع و علمای جهان اسلام به صورت مشترک یافت می شود از ویژگی منحصر به فرد مبارزه با عقب ماندگی امت بهره مند بود و در راه پیشرفت و سعادت مردم تلاش های فراوانی انجام داد. ایشان تنها به فکر ملت ایران یا پیروان اهل بیت(ع) نبود، بلکه سعی می کرد بشریت را از وضعیت نامناسبی که در آن قرار داشت نجات دهد.

وی افزود: امام راحل همواره با استبداد و دیکتاتوری مخالف بود و آزادی همه جهانیان را خواستار می شد، به همین دلیل است که همه جهانیان حتی کسانی که با ایشان دشمن بودند این عالم ربانی را رهبری بزرگ می دانند و از ایشان به نیکی یاد می کنند.

حجت الاسلام ناصری از صلابت و استواری امام خمینی یاد کرد و اظهار داشت: در زمان شهادت شهید مصطفی خمینی، بنده به همراه چند تن از طلاب حوزه علمیه نجف به منزل امام رفتیم تا این ضایعه اسفناک را به ایشان تسلیت بگوییم، اما مشاهده کردیم که امام خمینی باصلابت و استوار بود. امام خمینی(ره) در آخرین روزهای حیاتش نیز جمع کثیری از یارانش را از دست داد، لیکن همچنان پایدار ماند و اجازه نداد تا این اقدامات، خدشه ای به صلابتش وارد شود.

خطیب جمعه ناصریه امام را عشق مردم خواند و تصریح کرد: امام خمینی(ره) با پول و قدرت به دل مردم راه نیافت، بلکه به دلیل تلاش های خالصانه ای که در راه اعتلای نام اسلام در زمینه های مختلف انجام داد به سرعت در دل مردم نفوذ کرد و با وجود اینکه در حال حاضر برخی از افراد که خود را منتسب به خط امام می دانند اقدامات نامطلوبی را انجام می دهند، اما این عشق همچنان در دل مردم وجود دارد و جهانیان صادقانه عاشق این مرد بزرگ هستند.

وی تاثیر اندیشه های امام خمینی بر بیداری جهان اسلام را غیرقابل انکار عنوان کرد و ادامه داد: مبارزه با حاکم ظالم و مستبد از آموزه های و رهنمودهای اهل بیت(ع) است، برخی از علمای اهل سنت تاکید داشتند که هیچ کس حق ندارد علیه حاکم ظالم مستبد دیکتاتور قیام کند، اما ائمه اطهار(ع) بر لزوم قیام علیه حاکم ظالم تاکید می ورزیدند.

شیخ محمد مهدی ناصری تاکید کرد: امام راحل آموزه های اهل بیت(ع) را عملی ساخت و اعتقاد دارم که اندیشه های این امام نه تنها بر انقلاب های مصر، تونس، لیبی، بحرین و قیام ملت عراق علیه دیکتاتوری صدام تاثیرگذار بود، بلکه هر انقلابی که علیه ظلم و دیکتاتوری در سراسر جهان رخ می دهد نتیجه افکار آزادی خواه رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران است و در هر مکانی که تضعیف دیکتاتوری و قدرتمند شدن ملت های مستضعف دیده می شود می توان این اندیشه ها را نیز مشاهده کرد.

نماینده پارلمان عراق از اقدامات وحدت انگیزانه امام خمینی یاد کرد و بیان داشت: وحدت امت اسلامی از مهم ترین اقدامات ائمه اطهار(ع) است که علمای بزرگی نظیر امام خمینی، شهید صدر، شیخ قمی، سید حسین امین و شیخ محمد حسین کاشف الغطا این شیوه را به خوبی ادامه دادند و تاثیر آن در جامعه به خوبی نمایان می شد، اما متاسفانه در حال حاضر شاهد آن هستیم که حکام برخی از کشورهای اسلامی به این وحدت ضربه وارد می سازند.

وی خاطر نشان ساخت: بنده به مدت دو بار در حسینیه جماران حضور یافتم و به سخنرانی امام خمینی(ره) گوش فرادادم، سخنان امام سراسر وحدت انگیزانه بود و سعی می کرد از سخنانی که بار حمایت از طایفه و مذهب خاصی داشته باشد پرهیز کند.

حجت الاسلام ناصری ابراز امیدواری کرد سایر علما راه امام خمینی را ادامه دهند و گفت: از همه علما و کسانی که خواستار ادامه دادن راه و خط امام هستند می خواهم تا همانند امام خمینی(ره) بر مواضع و ارزش های اسلامی استوار باقی بمانند و شیوه مبارزه با ظلم و ستم را درپیش گیرند.

خطیب جمعه ناصریه جنایت های آل خلیفه علیه ملت بحرین را محکوم کرد و افزود: رژیم آل خلیفه به بهانه قیام طایفه ای شیعیان بحرین به کشتار مردم مظلوم این کشور می پردازند، مقامات بحرین باید بدانند که شیعیان به هیچ وجه در صدد جناح بندی مذهبی نیستند و مراجع تقلید نجف اشرف و قم مقدس نیز تاکنون سخنانی که دربردارنده مسائل طایفه ای باشند را به زبان نیاورده اند./980/ب911/گ
ارسال نظرات