۲۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۱۰۶۶۳۵
اندیشمند شیعه مصر:

آمریکا و صهیونیست ها تنها پیروز جنگ طایفه ای میان مسلمانان هستند

خبرگزاری رسا ـ اندیشمند شیعه مصر، آمریکا و رژیم اشغالگر قدس را تنها پیروز جنگ طایفه ای میان امت اسلامی عنوان کرد.
احمد راسم النفيس انديشمند شيعه مصر
به گزارش خبرگزاری رسا، «احمد راسم النفیس» اندیشمند شیعه مصر در مقاله ای که در سایت اختصاصی خود منتشر شد جمهوری اسلامی ایران را حلقه وصل جهان عرب و کشورهای آسیای میانه توصیف کرد و گفت: ایران حلقه وصل میان جهان عرب و کشورهای آسیای میانه به شمار می آید و اگر اراده کند می تواند ارتباط میان این دو جهان را به هم بزند.

وی از نامگذاری شورای همکاری خلیج فارس بدین نام انتقاد کرد و افزود: معلوم نیست چرا کشورهای حاشیه خلیج فارس اصرار دارند که نام شورای خود را شورای همکاری خلیج بنامند، خلیج فارس در حاشیه شرقی مرز کشورهای عربی قرار دارد و سهم ایران از این خلیج به مراتب بیشتر از کشورهای عربی است.

النفیس تاکید کرد: این نامگذاری نشان می دهد که با وجود اینکه کشورهای عربی و ایران از یک دین برخوردار هستند، اما نزاع طایفه ای میان آنان وجود دارد.

اندیشمند شیعه مصر، عدم دخالت مصر در نزاع های طایفه ای را خواستار شد و اظهار داشت: به نظر می رسد که مصر پس از انقلاب 25 ژانویه دیگر در این نزاع ها دخالت نخواهد کرد و نظام سیاسی آینده به هر شکلی که باشد حاضر نیست در درگیری های مذهبی و نزاع عرب و فارس و ترک که بر اثر آن، صدها هزار کشته و میلیاردها دلار به هدر می رود نقشی داشته باشد.

وی آمریکا و اسرائیل را تنها پیروز جنگ های طایفه ای خواند و تصریح کرد: آمریکا با شعله ور ساختن جنگ های مذهبی به فکر تامین مصالح و ادامه تسلطش بر منطقه است، اسرائیل نیز بارها اعلام کرده که امنیتش از مرزهای پاکستان آغاز می شود و تا آفریقا ادامه دارد و این بدین معناست که صهیونیست ها می خواهند با ناآرام ساختن کشورهای اسلامی، نظام خود را استوار نگه دارد.

احمد راسم النفیس برقراری ثبات در مصر را مشروط به ریشه کن شدن فتنه های مذهبی و طایفه ای برشمرد و بیان داشت: صهیونیست ها می دانند که نظامشان با برقراری ثبات و آرامش در منطقه از بین خواهد رفت و به همین دلیل است که آتش جنگ میان ملت ها را شعله ور می سازد. امنیت و ثبات در مصر تنها با ایستادگی در برابر این فتنه ها محقق خواهد شد./980/ب902/گ
ارسال نظرات