۰۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۱۰۷۵۰۸

انتقاد خطیب جمعه قفول بحرین از محاکمه شهروندان عادی در دادگاه های نظامی

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین از محاکمه شهروندان عادی در دادگاه های نظامی به شدت انتقاد کرد.
شيخ علي سلمان دبيرکل جمعيت الوفاق اسلامي بحرين در جشنواره وطن براي همه
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ «علی سلمان» خطیب جمعه قفول و دبیرکل جمعیت شیعی الوفاق اسلامی بحرین، در خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در مسجد امام صادق (ع) برگزار شد با اشاره به محکومیت جهانی احکام صادره علیه برخی از رهبران انقلاب بحرین گفت: رسانه ها، حقوقدانان و سیاستمداران سراسر جهان نسبت به عدالت این احکام در پی صدور فوری و سریع آنها شک و تردید کرده و احکام را بسیار سهمگین و شدید خواندند.

وی از محاکمه شهروندان عادی در دادگاه های نظامی به شدت انتقاد کرد و افزود: بیش از 1800 صفحه پس از جلسه اول دادگاه به وکلا داده شد در حالی که قبل از جلسه تنها اجازه دیداری کوتاه مدت تحت نظر نیروهای امنیتی با آنان داشتند. جامعه جهانی از اینکه رفتار بسیار نامطلوبی علیه بازداشت شدگان انجام می گیرد به شدت نگران هستند.

حجت الاسلام سلمان تصریح کرد: این شیوه نمی تواند به پایان یافتن بحران در بحرین منجر شود و گفت و گوی ملی جدی و حقیقی که مورد رضایت ملت باشد و خواسته های آنان را برآورده می کند می تواند مشکلات را مرتفع سازد، این سخن الوفاق و سایر گروه های معارض نیست، بلکه جهانیان بر این امر متفق هستند.

خطیب جمعه قفول بحرین این احکام را عامل بحرانی شدن اوضاع عنوان کرد و اظهار داشت: در سال های گذشته مصایب فراوانی را به دلیل ذهنیت امنیتی متحمل شدیم و آنچه روز و روزهای گذشته در بحرین رخ داد اوضاع را بحرانی تر کرده و دردهای بیشتری را به جای درمان منجر خواهد شد و ما را از ثباتی که در پی آن هستیم دور می سازد.

وی رژیم بحرین را متجاوز به حقوق بشر توصیف کرد و ادامه داد: دولت بحرین در پی سیاست های افراطی و کینه انگیزانه ای که در پیش گرفته بود در صدر لیست کشورهای متجاوز به حقوق بشر قرار گرفته است، این ادعای انقلابیون نیست، بلکه واقعیتی است که در جهان وجود دارد و پیکرهای شهید عبدالکریم فخراوی، علی صقر و زکریا العشیری برای اثبات این ادعا کفایت می کند.

شیخ علی سلمان برنامه های تلویزیون بحرین را شرم آور عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: پخش اعترافات متهمان، معذرت خواهی آنان از دولت و ذکر وابستگی آنان به جناح های مختلف از روش هایی است که تنها در نظام های شکست خورده ای که حقوق بشر را رعایت نمی کنند اجرا می شود و نتایج معکوسی را در پی دارد./980/ب902/گ
ارسال نظرات