۰۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۱۰۹۵۴۲

یازدهمین همایش مبلغان در عراق برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ یازدهمین همایش مبلغان با حضور علما و مبلغان عراق در ناصریه عراق برگزار شد.
يازدهمين همايش مبلغين در عراق يازدهمين همايش مبلغين در عراق شيخ محمد مهدي ناصري خطيب جمعه ناصريه عراق يازدهمين همايش مبلغين در عراق
به گزارش خبرگزاری رسا، در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان، یازدهمین همایش مبلغان با حضور جمع کثیری از علما، روحانیون، مبلغین و خطبای منبر حسینی در مسجد و حسینیه اهل بیت (ع) ناصریه عراق برگزار شد.

حجت الاسلام شیخ محمد مهدی ناصری، خطیب جمعه ناصریه در افتتاحیه این همایش با اشاره به اهمیت تلبیغ گفت: تبلیغ و دعوت به خداوند متعال از امور مهمی است که در گذشته بر عهده انبیا و اوصیا قرار داشت و هم اکنون این وظیفه را علمای دین برعهده دارند. تبلیغ از اهمیت بسیار فراوانی در اسلام برخوردار است و نباید این امر مهم را به دولت واگذار کرد.

وی حوزه های علمیه را به استفاده بهینه از امکانات موجود دعوت کرد و افزود: امکانات و اموالی که در حوزه های علمیه ایران، عراق، پاکستان و هند صرف می شود نتوانسته آنگونه که انتظار می رود نتایج مطلوبی در پی داشته باشد.

حجت الاسلام ناصری تصریح کرد: اگر به این باور نرسیم که تبلیغ از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است حتما شکست خواهیم خورد. مبلغان باید در ارشاد و تبلیغ نوآوری داشته باشند و از استفاده از روش هایی که پیشینیان در دهه های گذشته بهره می بردند پرهیز کرده و از روش های متناسب با وضعیت کنونی جهان استفاده کنند.

خطیب جمعه ناصریه بروز شکاف میان جوانان و دین ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: حالت جدایی میان جوانان و دین اصیل اسلام بسیار نگران کننده است و مبلغان وظیفه دارند این با روش های جذاب، جوانان را به این سمت جذب و فاصله را کم کنند.

حجت الاسلام شیخ ستار الحمدانی، مدیر حوزه علمیه ناصریه نیز درباره برگزاری این همایش گفت: حوزه علمیه ناصریه با برگزاری این پیش از ماه های رمضان و محرم، در صدد است تا علما و مبلغان به بررسی راه های بهبود سخنرانی بر اساس نیازهای فعلی جامعه و درمان اشکالات موجود بپردازد./980/ب902/گ
ارسال نظرات