۰۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۱۰۹۵۴۵
یکی از علمای کربلا:

اسلام ستیزی عامل گسترش تروریسم در جهان شده است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای شهر مقدس کربلا، سیاست اسلام ستیزانه غرب را عامل گسترش تروریسم در جهان عنوان کرد.
سيد هادي مدرسي از علماي کربلا
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید هادی مدرسی از علمای شهر مقدس کربلا در پیامی افزایش هجمه علیه مسلمانان در پی بروز عملیات تروریستی در نروژ را به شدت محکوم کرد.

در این پیام آمده است: قوای شر کینه گستر بار دیگر چهره خود را به جهانیان نشان داده و با متهم کردن مسلمانان به دست داشتن در عملیات تروریستی خونین نروژ، در صدد افزایش اسلام ستیزی در جهان است.

آیت الله مدرسی افزود: بر خلاف انتظار همگان عامل این جنایت خونین که به کشته و زخمی شدن بیش از 100 جوان نروژی منجر شد جوان 32 ساله مسیحی افراطی بود که همواره به دشمنی با اسلام و مسلمانان می پرداخت.

وی ضمن محکومیت شدید این جنایت تروریستی و ابراز تسلیت به خانواده قربانیان تصریح کرد: تروریسم، رنگ و دین خاصی ندارد و توسط پیروان همه ادیان و نژادها انجام می شود، بنابراین نباید این اتهام را تنها متوجه مسلمانان ساخت و پیروان این دین را به دلیل اقدامات پست گروه کوچکی که خود را وابسته به اسلام می دانند محاکمه کرد.

سید هادی مدرسی ادامه داد: جنایت وحشیانه ای که این شهروند نروژی مرتکب شد اسلام را از ارتباط با تروریسم دور ساخت، زیرا فردی که به شدت به مسیحیت معتقد بود همانند تروریست هایی که خود را وابسته به اسلام می دانند دست به جنایت هولناکی زد. سیاست اسلام ستیزانه ای که رسانه های جهان در پیش گرفته اند و اسلام و مسلمانان را عامل اصلی تروریسم معرفی می کنند سبب افزایش کینه در جوامع شده و این جنایت نیز بر اساس همین کینه ها انجام گرفته است.

این عالم عراقی حکومت ها را به تجدید نظر در اندیشه های خود علیه اسلام دعوت کرد و اظهار داشت: حکومت ها باید در افکار و شیوه های اسلام ستیزانه خود تجدید نظر کنند. قوانین و اظهارات اسلام ستیزانه در غرب سبب گرایش بسیاری از مسیحیان افراطی به تروریسم و خشونت علیه مسلمانان و غیر مسلمانان شده و ملت های غربی را دچار دوگانگی کرده است.

وی بر لزوم حفظ آرامش از سوی شهروندان نروژی تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: تا هنگامی که اسلام ستیزی و ترس از اسلام در جوامع اروپایی وجود داشته باشد نمی توان به پایان افراطی گری امیدوار بود.

گفتنی است در پی وقوع انفجار مهیب در پایتخت نروژ و تیراندازی فردی 32 ساله در گردهمایی جوانان حزب حاکم در جزیره اتوئیا بیش از 80 تن کشته و جمع دیگری نیز زخمی شدند.

 روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی که درباره این جنایت تروریستی تاکید کرد که عامل کشتارهای نروژ به شدت تحت تاثیر ایده های ضد اسلامی در آمریکا بوده است. /980/ب902/گ
ارسال نظرات