۲۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۱۱۰۷۰۲
در پی مخالفت شدید مراجع و علما؛

پارلمان عراق پخش سریال موهن در شبکه های ماهواره این کشور را ممنوع کرد

خبرگزاری رسا ـ نمایندگان پارلمان عراق، صبح امروز، قانون منوعیت سریال موهن را در شبکه های ماهواره ای این کشور تصویب کردند.
سريال موهن در مورد زندگي امام حسن و امام حسين عليهما السلام
به گزارش خبرگزاری رسا، در پی مخالفت شدید مراجع تقلید، علما، اندیشمندان، سیاستمداران و قشرهای مختلف ملت عراق با پخش سریال موهن «الحسن و الحسین و معاویه» از شبکه ماهواره ای بغداد، پارلمان عراق صبح امروز با اجماع کامل، پخش این سریال را در همه شبکه های عراقی ممنوع اعلام کرد.

نمایندگان پارلمان عراق همچنین از کمیسیون رسانه و ارتباطات خواستند این تصمیم را به شبکه های ماهواره ای این کشور ابلاغ کند.

عامر الفایز از نمایندگان فراکسیون همپیمانی ملی در این باره گفت: پارلمان عراق در جلسه بیستم که صبح امروز برگزار شد درخواست بیش از 100 نماینده مبنی بر ممنوعیت پخش سریال الحسن و الحسین را در همه شبکه های ماهواره ای کشور مورد بررسی قرار دارد و این درخواست با آرای موافق همه نمایندگان تصویب شد.

حیدر الملا، سخنگوی فراکسیون سنی العراقیه نیز اظهار داشت: گسترش فتنه میان قشرهای مختلف ملت عراق از مهم ترین نتایج این سریال خواهد بود و به همین دلیل است که پارلمان عراق، قانون ممنوعیت پخش این سریال را تصویب کرد.

وی همچنین بر لزوم توقف پخش این سریال موهن از سوی شبکه های ماهواره ای کشورهای عربی تاکید کرد.

گفتنی است پخش سریال موهن «الحسن و الحسین و معاویه» از برخی شبکه های ماهواره ای عربی در ماه مبارک رمضان با واکنش مراجع تقلید، علما، مراکز اسلامی، اندیشمندان و قشرهای مختلف مسلمانان جهان شده است.

الازهر مصر که بزرگ ترین و معتبرترین مرکز دینی اهل سنت به شمار می آید پخش و مشاهده این سریال را حرام اعلام و از شبکه های ماهواره ای این کشور که اقدام به پخش سریال کرده اند شکایت کرده است.

مراجع تقلید ایران و عراق نیز در پیام های جداگانه با تاکید بر انحراف و دستکاری در تاریخ اسلامی، نسبت به پیامدهای منفی این سریال بر جوامع اسلامی و گسترش نزاع و درگیری میان مسلمانان هشدار دادند.

حجج اسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده آیت الله سیستانی و سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه روز گذشته شهرهای مقدس کربلا و نجف از پخش این سریال به شدت انتقاد کرده و خواستار ممنوعیت پخش آن در شبکه های ماهواره ای عربی خصوصا شبکه بغداد عراق شدند./980/ب902/گ
ارسال نظرات