۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۱۱۰۹۰۷
در جمع خانواده های شهدا؛

رهبر شیعیان بحرین: درخت عزت و کرامت تنها با خون شهدا آبیاری می شود

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان بحرین تاکید کرد درخت عزت، آزادی، حقیقت و کرامت تنها با خون شهدا آبیاری می شود.
شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين ديدار رهبر شيعيان بحرين با خانواده هاي شهدا ديدار رهبر شيعيان بحرين با خانواده هاي شهدا ديدار رهبر شيعيان بحرين با خانواده هاي شهدا ديدار رهبر شيعيان بحرين با خانواده هاي شهدا ديدار رهبر شيعيان بحرين با خانواده هاي شهدا ديدار رهبر شيعيان بحرين با خانواده هاي شهدا ديدار رهبر شيعيان بحرين با خانواده هاي شهدا
به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم سالانه تکریم خانواده های شهدای بحرین، شب گذشته از سوی جمعیت شیعی الوفاق و با حضور آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان این کشور در منطقه سار برگزار شد.

آیت الله عیسی قاسم در این مراسم گفت: سخنان خود را با ذکر ارزش های شهادت و شهید آغاز می کنم. آیات و احادیث فراوانی درباره ارزش والای شهادت در دین مبین اسلام وجود دارد. در حالی که همه ما از مرگ می ترسیم، شهدا که از میانمان رفته اند همواره زنده هستند و زندگی سعادتمندانه ای را دنبال می کنند. شهادت آغاز زندگی کریمانه و پر از ناز و نعمت است، اگر انسان با شهادت از مرگ دور می شود پس عاشقان باید به آن عشق ورزند و اگر شهادت بالاترین عمل به حساب می آید پس خوشا به حال شهدایی که بهترین عمل و بهترین زندگی را برای خود انتخاب کرده اند.

وی افزود: بسیاری از افراد از اینکه به شهادت برسند هراس دارند و به امید زنده ماندن در این دنیای فانی از شهادت فرار می کنند. فرار از شهادت چیزی به عمرمان نمی افزاید و ما مخیر هستیم میان مرگ در صحنه های جهاد و مرگ در بستر را انتخاب کنیم. شهادت، خرید رحمت، قرب، لطف، کرامت و امنیت اللهی به شمار می آید و آیا یک انسان عاقل می تواند از این برکات چشم بپوشد.

شیخ عیسی قاسم تصریح کرد: شهادت از چنان ارزش و مقامی در دین مبین اسلام بهره مند است که از میان بهشتیان تنها شهدا هستند که آرزوی بازگشت به دنیا را دارند تا ده ها بار دیگر در راه خدا کشته شوند. شهدا کرامت و عزت شهادت را چشیده اند، جایگاه والای شهادت را دیده اند و پاکی کامل از کثافت های دنیوی را مشاهده کردند و به همین دلیل است که بر خلاف همه افرادی که به بهشت وارد شده اند رغبت فراوانی به بازگشت به دنیا را دارند تا خود را در راه خدا قربانی کنند و به عزت و کرامت خود بیافزایند. مرگ ممکن است که در بستر اتفاق بیافتد، اما نفسی که به شهادت ایمان داشته باشد مرگ در راه خدا را از پروردگار مسالت می کند.

رهبر شیعیان بحرین اسلام را دین صلح خواند و اظهار داشت: ما همانند کسانی که دیگران را به کشتن تهدید می کنند نیستیم، ما از عوامل گسترش رعب و هراس بیزاریم، ما با فتنه انگیزان همراه نمی شویم و ایمان خود را در برابر فتنه از دست نمی دهیم، ما صلح طلب هستیم و صلح را برای همه جهانیان خواستاریم، این پیام اسلام است. خشونت از اخلاق ما نیست، تروریسم از سیره ما به دور است، ما پیروان مدرسه ای هستیم که به خدا ایمان دارد، ارزش خون و جان مردم را می داند، برای انسان کرامت قائل است، از ریختن حتی یک قطره خوند بدون محاسبات شرعی خودداری و به حدود خداوند متعال تجاوز نمی کند. شعار ما «بله» به شهادت در راه خداست و اعتقاد داریم که عزت، امنیت و حفظ دین تنها در گرو شهادت حاصل می شود.

وی از زمینه های شهادت یاد کرد و ادامه داد: هوشیاری عقل، بیداری وجدان، اعتلای روح، اطمینان قلب، اراده قوی و پایدار، ایمان راسخ، اعتماد کامل به خداوند متعال از مهم ترین زمینه های شهادت است و کسانی که این زمینه ها را نداشته باشند و تنها بر اساس برانگیخته شدن احساسات مذهبی از عقل می خواهند وارد صحنه جنگ شوند نباید خود را شهید تصور کنند و از شهادتی که مورد نظر اسلام است دور شده اند.

شیخ عیسی قاسم تاکید کرد: ملت که روحیه شهادت را از دست بدهد در مسیر خواری، ذلت، مرگ و رسوایی گام برمی دارد. اگر درخت آزادی، عدالت، حقیقت و کرامت بخواهد ریشه در زمین داشته باشد و دچار لرزش نشود باید با خون شهدا آبیاری شود، اگر جامعه ای از مرگ نهراسد و عاشق شهادت باشد جاویدان خواهد ماند، ولی اگر ترس از مرگ و فرار از شهادت بر جامعه ای سایه بیاندازد و آن ملت از شهادت فراری باشد مرگ با ذلت و خواری را برای خود برگزیده است. باید بدانیم که مبارزه با کفر و طاغوت تنها بوسیله شهادت و عشق به آن امکان پذیر است و ملتی که شهدای آزاده داشته باشد از عزت، آزادی، کرامت و جایگاه امن و ثابتی برخوردار خواهد بود.

خطیب جمعه شهر دراز بحرین مردم را به وفای به خون شهدا دعوت کرد و بیان داشت: شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند و این حق تنها با سخن ادا نمی شود. شهروندان برای اینکه بتوانند حق شهدا را ادا بکنند باید عمل صالح را تقدیم آنان کنند، راه و سیره جهادی آنان را ادامه دهند، فرزندان خود را با پرچم شهادت تربیت کنند و فداکاری را به آنان بیاموزند، روح و روان خود را بر اساس راه شهدا تنظیم کنند.

وی از صبر و شکیبایی خانواده های شهدا تقدیر کرد و افزود: خانواده های شهدایی که راه و هدف فرزندان خود را ادامه می دهند از عنایت، شرف و جایگاه والایی برخوردار هستند، آنان در برابر خداوند متعال متواضع بوده و از اینکه فرزندان خود را در راه اسلام قربانی کرده اند فخر فروشی نمی کنند و به خاطر اینکه ارزش عمل خود را کاهش ندهند به مردم منت نمی گذارند.

آیت الله عیسی قاسم خطاب به حاضران در جلسه گفت: شما که جگرگوشه های خود را در راه اسلام، حق، عدالت و نجات جامعه از ظلم و ستم تقدیم کرده اید از اجر و پاداشت فراواین در نزد خداوند متعال بهره مند هستید، خداوند متعال، علو، غفران و بهشت را برای شهدای بحرین و همه شهدای اسلام و نیت شهادت صادقانه در راه خود را به ما عطا بفرماید./980/ب913/گ
ارسال نظرات