۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۱۱۰۹۴۵
یکی از علمای سنی عراق:

تبادل اتهام از سوی گروه های سیاسی سبب افزایش تروریسم می شود

خبرگزاری رسا ـ رئیس مجمع علمای سنی عراق، تبادل اتهام از سوی گروه های سیاسی را عامل افزایش تروریسم در کشور خواند.
شيخ خالد عبدالوهاب الملا رئيس مجمع علماي اهل سنت جنوب عراق
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ خالد عبدالوهاب الملا، رئیس مجمع علمای اهل سنت جنوب عراق در بیانیه ای انفجارهای تروریستی خونین دو روز گذشته در شهرهای مختلف این کشور را به شدت محکوم کرد و گفت: رخ دادن همزمان چند انفجار تروریستی در شهرهای مختلف عراق آن هم در ماه مبارک رمضان که مردم در آن به طاعت، عبادت و مغرفت الهی مشغول هستند و منجر به شهید و مجروح شدن جمع کثیری از شهروندان در کشتارگاه آزادی شد بسیار اسفناک و تعجب آور است.

وی گروه های سیاسی را به دوری از اتهامات تنش زا دعوت کرد و افزود: از همه گروه های سیاسی می خواهم از اظهارات آتشین که تروریست ها با استفاده از آنها به کشتار عراقی ها می پردازند به شدت برحذر باشند و سخنان خود را بر پایه بازسازی عراق نوین و حفظ نظام دموکراسی آن وفق دهند و در جهت گسترش فرهنگ دوستی، وحدت و تسامح میان شهروندان خصوصا در ماه رحمت و مغفرت تلاش کنند.

شیخ خالد الملا تصریح کرد: همه رسانه های عراقی نیز باید به شدت هوشیار باشند و نقش اصلی خود را که همانا تحکیم وحدت میان ملت و دوری از فتنه و شکاف است انجام دهند.

رئیس مجمع علمای اهل سنت ادامه داد: از همه هموطنان می خواهم با دستگاه های امنیتی همکاری داشته باشند تا امنیت و ثبات بر کشور حاکم شود و جنایتکاران رسوا شده و به سزای اعمال خود برسند. از خداوند منان می خواهم شهدا را مقرون رحمت خود قرار داد و مجروحان این جنایت ها را شفا دهد.

گفتنی است در پی بروز انفجارهای خونین تروریستی در شهرهای کربلا، نجف، کوت، تکریت، بغداد و کرکوک بیش از 47 شهروند شهید و بیش از 300 تن دیگر نیز زخمی شدند.

کارشناسان بر این باورند آمریکا در آستانه پایان سال 2011 میلادی که آخرین مهلت حضور نیروهای این کشور در عراق است تلاش می کند تا اوضاع امنیتی عراق را ناامن جلوه دهد و به خواسته خود که تمدید مدت حضور اشغالگران است دست یابد./980/ب902/گ
ارسال نظرات