۲۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۱۱۱۱۷۰
نماینده پارلمان عراق:

گروه های سیاسی بر خروج کامل اشغالگران اتفاق نظر دارند

خبرگزاری رسا ـ رئیس کمیسیون اوقاف و امور دینی پارلمان عراق بر موافقت همه گروه های سیاسی با خروج اشغالگران تاکید کرد.
سيد علي العلاق رئيس کميسيون ديني پارلمان عراق
به گزارش خبرگزاری رسا، در حالی که وزارت دفاع آمریکا، روز گذشته از موافقت عراق با بقای نیروهای آمریکایی در این کشور جهت آموزش های نظامی خبر داده بود، حجت الاسلام سید علی العلاق، نماینده و رئیس کمیسیون اوقاف و امور دینی پارلمان عراق از به نتیجه نرسیدن مذاکرات میان دو طرف خبر داد.

وی در کنفرانس خبری که امروز برگزار شد گفت: مذاکرات عراق و آمریکا جهت خروج یا بقای تعدادی از نیروهای این کشور در خاک عراق جهت آموزش های نظامی همچنان ادامه دارد و تاکنون به نتیجه نرسیده است.

حجت الاسلام العلاق با اشاره به اینکه همه گروه های سیاسی بر لزوم خروج اشغالگران در پایان سال جاری میلادی اتفاق نظر دارند افزود: همه گروه های سیاسی عراق بر لزوم خروج همه نیروهای آمریکایی در پایان سال 2011 میلادی اتفاق نظر دارند و خواستار اجرای کامل بندهای توافقنامه امنیتی هستند.

رئیس کمیسیون اوقاف و امور دینی پارلمان عراق سخنان وزیر دفاع آمریکا مبنی بر موافقت عراق با ادامه حضور نیروهای اشغالگر را غیردقیق خواند و تصریح کرد: اظهارات وزیر دفاع آمریکا از دقت و صحت برخوردار نیست و رسانه ها هم نتوانستند دقت این سخنان را به خوبی متوجه شوند.

گفتنی است لئون پانتا، وزیر دفاع آمریکا، روز گذشته در کنفرانس خبری از موافقت عراق با تمدید مدت حضور نیروهای نظامی آمریکایی در این کشور جهت آموزش های نظامی خبر داد.

بر اساس توافقنامه امنیتی که در سال 2008 میلادی میان بغداد و واشنگتن به امضا رسید نیروهای اشغالگر آمریکایی موظف شدند در پایان سال 2011 میلادی به صورت کامل خاک عراق را ترک کنند.

در حالی که چند ماه به پایان این مهلت باقی مانده است مقامات آمریکایی فشار فراوانی به دولت و پارلمان عراق وارد می سازند تا حداقل 15 هزار نظامی خود در این کشور باقی بمانند.

سید مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در گردهمایی بزرگ ملت عراق که به مناسبت هشتمین سالگرد اشغال این کشور برگزار شد نسبت به ادامه حضور نیروهای اشغالگر پس از پایان سال 2011 هشدار داد و آمریکایی ها را به نبرد مسلحانه شدید تهدید کرد./980/ب902/گ
ارسال نظرات