۰۸ مهر ۱۳۹۰ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۱۱۳۷۷۰
خطیب جمعه قاهره:

آمریکا به دخالت های خود در امور داخلی مصر پایان دهد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه قاهره به آمریکا هشدار داد در صورت ادامه دخالت در امور داخلی مصر با خشم ملت مواجه خواهد شد.
شيخ مظهر شاهين خطيب جمعه قاهره
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ مظهر شاهین، خطیب جمعه قاهره در خطبه های نماز جمعه این هفته که در میدان التحریر و در حضور هزاران انقلابی برگزار شد نسبت به دخالت های آمریکا در امور داخلی مصر هشدار داد و گفت: آمریکایی ها باید بدانند که مصر همانند افغانستان نیست و اگر بخواهند با امنیت این کشور بازی کنند با عکس العمل شدید انقلابی ها مواجه خواهند شد.

وی افزود: به سفیر آمریکا در مصر هشدار می دهم که از تلاش های فتنه انگیزانه دست بردارد و به دخالت های خود در امور داخلی مصر پایان دهد.

شیخ مظهر شاهین نسبت به سلامت انتخابات پارلمانی در این کشور ابراز شک و تردید کرد و اظهار داشت: ملت مصر با پارلمانی تقلبی مخالفت می کند و نمی خواهد افراد فاسد را در پارلمان مشاهده کنند، اگر پارلمان بار دیگر در اختیار فاسدان قرار بگیرد شاهد قیام مجدد ملت خواهیم بود.

خطیب جمعه قاهره ادامه داد: شفافیت و پاکی انتخابات نیز دچار شک و تردید شده است، زیرا بسیاری از گروه ها و شخصیت ها به دریافت مبالغ هنگفت اقدام کرده اند.

وی بر لزوم همبستگی انقلابیون تاکید کرد و گفت: انقلاب مصر خدایی دارد که از آن در برابر دشمنان و شبکه های ماهواره ای که می خواهند چهره انقلاب را مخدوش سازند حمایت خواهد. جایی که در آن تجمع کرده ایم میدان التحریر نیست، بلکه مسجد التحریر است و هیچ کس نمی تواند طهارت این مکان را از بین ببرد.

شیخ مظهر شاهین اجرای فوری محاکمه ها را خواستار شد و تصریح کرد: محاکمه ها باید به صورت فوری و عادلانه برگزار شوند، ما در حالی که شادمان بودیم انقلاب کردیم پس اگر انقلاب مجددی را با ناراحتی و گریه رخ دهیم همه چیز را در راه حق می سوزانیم.

خطیب جمعه قاهره با اشاره به مسالمت آمیز بودن اعتراضات مردمی در این کشور بیان داشت: انقلاب مصر به صورت مسالمت آمیز آغاز شد و به همین صورت ادامه خواهد داشت، همگان موظفند از خواسته های ملت تبعیت کرده و قوانینی نظیر قانون حالت فوق العاده را اجرایی نسازند.

گفتنی است قشرهای مختلف مردم مصر، پیش از برگزاری نماز جمعه با تجمع در میدان التحریر با تاکید بر حفاظت از انقلاب و دستاوردهای آن، دخالت های آمریکا در امور داخلی مصر و تلاش این کشور جهت شعله ور کردن آتش فتنه را به شدت محکوم کردند./980/ب901/گ
ارسال نظرات