۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۱۱۴۸۹۱
خطیب جمعه کاظمین:

هم زمانی اتهام زنی آمریکا علیه ایران با نزدیکی ایام حج شک برانگیز است/ حمایت از مقاومت اسلامی تنها گناه نظام سوریه است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کاظمین، هم زمانی اتهام زنی آمریکا و عربستان به ایران با نزدیکی ایام حج را شک برانگیز توصیف کرد.
شيخ جلال الدين صغير خطيب جمعه کاظمين
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ جلال الدین صغیر، خطیب جمعه کاظمین در خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در مسجد براثا برگزار شد از اتهام زنی آمریکا و عربستان علیه جمهوری اسلامی ایران به شدت انتقاد کرد و گفت: آمریکا و عربستان که در صدر کشورهایی هستند که دارای معیارهای دوگانه بوده و نسبت به آنچه در جهان می گذرد اقدامات متغایری را انجام می دهند هم اکنون عملیات ترور سفیر عربستان در واشنگتن را به ایران منتسب می کنند.

وی افزود: متاسفانه این دو کشور که هم اکنون در کنار یکدیگر و علیه جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته اند نسبت به ترورهای که رژیم صهیونیستی انجام می دهد و بر اساس مدارک کاملا روشن، اقدام به ترور یکی از رهبران حماس در امارات کرده است سکوت اختیار کرده و هیچ گونه واکنشی نشان ندادند. فرانسه و انگلستان و استرالیا نیز هیچ اقدامی در قبال صدور پاسپورت های جعلی از سوی این رژیم غاصب اتخاذ نکردند.

حجت الاسلام صغیر با اشاره به شک برانگیز بودن همزمانی اتهام پراکنی علیه ایران با ایام حج تصریح کرد: آمریکا زمانی را برای متهم کردن ایران به دست داشتن در ترور سفیر عربستان انتخاب کرده است که همزمان با نزدیکی ایام حج، گسترش انقلاب های مردمی در منطقه بوده و مقاومت اسلامی به سمت تقویت در برابر رژیم اشغالگر گام برمی دارد.

خطیب جمعه کاظمین ادامه داد: این کشورها در قبال قیام ملت های اسلامی نیز از مواضع دوپهلو استفاده می کنند و در حالی که به شدت در قبال جنایت های مقامات در یمن موضع گرفته اند هیچ سخنی از جنایت های آل خلیفه در بحرین به زبان نمی آورند. این حکومت ها که از حقوق بشر دم می زنند دروغ گویانی هستند که می خواهند از احساسات مردم جهت تحقق اهدافشان سوء استفاده کنند.

وی حمایت از مقاومت اسلامی را گناه بزرگ نظام سوریه عنوان کرد و اظهار داشت: حمایت از مقاومت اسلامی گناهی است که غربی ها نمی توانند نسبت به آن بی تفاوت باشند، بنده اعتقاد دارم که نظام سیاسی در سوریه به اصلاحات نیازمند است، ولی آنچه که در این کشور می گذرد تنها به دلیل حمایت نظام بشار اسد از مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیست انجام می گیرد.

شیخ جلال الدین صغیر از مبادله اسرای فلسطینی با سرباز صهیونیست ابراز خرسندی کرد و خاطر نشان ساخت: حماس با مقاومت شدیدی که از خود نشان داد و حاضر نشد در برابر زبان زور صهیونیست ها کوتاه بیاید به پیروزی بزرگی دست یافت و به همین دلیل است که فشار بر حماس و نظام سوریه افزایش یافته است.

خطیب جمعه کاظمین ملت های اسلامی را نسبت به سرقت انقلاب ها برحذر داشت و تاکید کرد: ملت های مصر و لیبی باید به شدت نسبت به تلاش های استکبار جهانی برای سرقت اهداف انقلاب و تسلط بر این کشورها هوشیار باشند و اجازه ندهند تا همه موفقیت و دست آوردهای انقلاب را از بین ببرند.

وی با اشاره به اینکه آل سعود در تلاش است تا عراق را به سوی ویرانی سوق دهد گفت: عربستان سعودی به شدت تلاش می کند تا ثبات در عراق شکل نگیرد و این کشور در مسیر تخریب و ویرانی گام بردارد و در این راه از هیچ اقدامی دریغ نمی کند./980/ب901/گ
ارسال نظرات