۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۱۱۵۱۳۰
یکی از علمای سنی عراق:

آمریکا در پی ایجاد بحران در عراق است

خبرگزاری رسا ـ رئیس مجمع علمای اهل سنت عراق تاکید کرد که آمریکا در پی ایجاد بحران در عراق برای تحمیل سیاست های خود در منطقه است.
شيخ عبدالوهاب الملا
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ خالد عبدالوهاب الملا، رئیس مجمع علمای اهل سنت جنوب عراق در بیانیه ای، نسبت به موضع گیری افرادی که خواستار ابقای برخی نیروهای آمریکایی به بهانه آموزش نیروهای عراقی در این کشور هستند به شدت انتقاد کرد.

در این بیانیه آمده است: خروج نیروهای آمریکایی از عراق که باید براساس توافقنامه امنیتی در پایان سال جاری میلادی صورت گیرد، به مصلحت کشور است و ثبات را در منطقه به همراه خواهد داشت.

شیخ خالد الملا افزود: نگرانی ما از این است که نیروهای آمریکایی بیش از آنچه به آنان محول شده است فعالیت کرده و اوضاع عراق را با هدف تحمیل سیاسیت های خود در منطقه بحرانی سازند.

رئیس مجمع علمای اهل سنت تصریح کرد: ملت عراق فداکاری های فراوانی جهت رهایی از آتش بندگی و رسیدن به نور آزادی و صلح و بازسازی تقدیم کرد. این مجمع از نظراتی که خواستار آموزش نیروهای عراقی به وسیله نیروهای غیر اشغالگر هستند کاملا حمایت می کند.

وی از رهبران سیاسی خواست با کنار گذاشتن اختلافات و آینده نگری در این شرایط حساس که امنیت، نظام سیاسی و طرح دموکراسی این کشور در خطر است، به هم بپیوندند و متحد و یکپارچه مصالح کشور را محقق سازند.

خالد الملا همچنین ایستادگی در مقابل تلاش برخی از جریان ها جهت واگذاری عراق به گروه های افراطی که خواستار تقسیم کشور و ضربه زدن به وحدت ملی و بافت اجتماعی و مذهبی هستند را خواستار شد.

این عالم سنی عراق تاکید کرد: تمام جریان های عراق را به خودداری از سخنان تفرقه آمیزی که بوی فرقه گرایی و بهانه گیری برای از صحنه راندن افشار عراق از آن به مشام می رسد دعوت می کنم و از آنها می خواهم از طرح های اختلاف انگیز که باعث تجزیه عراق برپایه های کینه توزانه فرقه ای و نژادی می شود خودداری کنند.

وی گروه های سیاسی را به مبارزه با توطئه های بیگانگان فراخواند و اظهار داشت: جریان های سیاسی عراق باید به دنبال تحقق خواسته های ملت، حمایت از آن، ایجاد امنیت و رفاه باشد و با طرح های گروه های بیگانه که در پی ضربه زدن به عراق و ملت صبور آن هستند مبازره کنند./980/ب902/گ
ارسال نظرات