۰۷ آبان ۱۳۹۰ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۱۱۵۷۵۴
اندیشمند مصری:

انقلاب ملت بحرین مشروع است

خبرگزاری رسا ـ متفکر اسلامی مصر، انقلاب ملت بحرین را انقلابی مشروع توصیف کرد.
محمد سليم العوا انديشمند اسلامي مصر
به گزارش خبرگزاری رسا، محمد سلیم العوا، اندیشمند اسلامی مصر که از وی به عنوان یکی از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در این کشور یاد می شود در سخنانی که در برخی سایت های اینترنتی به صورت تصویری منتشر شد انقلاب ملت بحرین را انقلابی مشروع و علیه حاکم ظالم توصیف کرد.

وی در این باره گفت: بافت اجتماعی بحرین از اهل سنت و شیعیان تشکیل شده است و هیچ تفاوتی میان این دو وجود ندارد و همه شهروندان حق دارند در برابر حاکم ظالم قیام کنند.

العوا افزود: قیام علیه حکام ظالم حق مشروعی است که در همه ادیان آسمانی وجود دارد و ملت بحرین نیز این حق را دارد که در برابر حاکم ظالم خود قیام کنند.

این اندیشمند مصری از سرکوب اعتراضات مردمی در بحرین به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: بیش از نیمی از ملت بحرین را شیعیان تشکیل می دهند و این حق را دارند که در برابر ظلم و ستم بپا خیزند. متاسفانه این اعتراضات مردمی با شیوه های بسیار خشونت آمیز از سوی مقامات بحرینی جواب داده می شود.

وی رافضی خواندن شیعیان را رد کرد و ادامه داد: این نامگذاری به قرنه های چهارم و پنجم هجری بازمی گردد و هیچ کس حق ندارد هم اکنون آنان را به این نام بخواند، زیرا شیعیان، پیروان اهل بیت (ع) هستند.

محمد سلیم العوا با تاکید بر اینکه شیعیان مسلمان هستند تصریح کرد: شیعیان رافضی نیستند و نباید اهل سنت را مسلمان و شیعیان را کافر دانست. شیعیان، پیروان اهل بیت (ع) بوده و مسلمان هستند./980/ب902/گ
ارسال نظرات