۰۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۱۱۵۷۸۲

اشغالگران آمریکایی مصلی نمازجمعه بصره را تخریب کردند

خبرگزاری رسا ـ اشغالگران آمریکایی به مصلی نماز جمعه منطقه خمسة میل بصره حمله و به تخریب این مصلا پرداختند.
حمله اشغالگران آمريکايي به مصلي نماز جمعه بصره حمله اشغالگران آمريکايي به مصلي نماز جمعه بصره حمله اشغالگران آمريکايي به مصلي نماز جمعه بصره
به گزارش خبرگزاری رسا، نیروهای اشغالگر آمریکایی در روزهای گذشته با یورش به مصلی های نماز جمعه در استان بصره به تخریب املاک این مصلاها پرداختند.

نیروهای آمریکایی در جریان این حادثه با یورش به مصلی نماز جمعه منطقه خمسة میل در استان بصره به تخریب املاک این مصلا پرداخته و علاوه بر شکستن درب و پنجره ها، تعدادی از خدام مصلا را ضرب و شتم و بازداشت کردند.

این اقدام با اعتراض شدید نیروهای امنیتی عراقی مواجه شده که این اعتراض با ضرب و شتم یکی از نظامیان عراقی از سوی اشغالگران آمریکایی روبرو شد.

سرهنگ علی المالکی از مسوولان امنیتی استان بصره ضمن محکومیت این جنایت گفت: هدف اشغالگران آمریکایی از تجاوز به مصلی نماز جمعه، بحرانی کردن اوضاع کشور پیش از خروج کامل نیروهای خود از عراق است تا نشان دهد که امنیت عراق در بحران قرار دارد و نیروهای آمریکایی باید در این کشور حضور داشته باشند.

وی افزود: این جنایت، تجاوز آشکار به توافقنامه امنیتی میان بغداد و واشنگتن است و آمریکایی ها نشان دادند که به هیچ توافقنامه ای پایبند نیستند.

گفتنی است بر اساس توافقنامه امنیتی که در سال 2008 میان بغداد و واشنگتن به امضا رسید نیروهای آمریکایی موظف شدند در پایان سال جاری میلادی به طور کامل خاک عراق را ترک کنند.

در حالی که تنها 2 ماه به پایان سال 2011 میلادی باقی مانده است مقامات آمریکایی به شدت تلاش می کنند تا زمینه های ادامه حضور نیروهای خود را در عراق فراهم کنند و فشارهای فراوانی را به دولت و پارلمان عراق وارد می سازند./980/ب902/گ
ارسال نظرات