۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۱۱۶۰۴۱
در بیست و دومین همایش مکه مکرمه؛

حکیم: خروج نیروهای بیگانه سرآغاز مرحله جدیدی در تاریخ عراق است

خبرگزاری رسا ـ رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، خروج اشغالگران آمریکایی را سرآغاز مرحله نوینی در این کشور خواند.
سيد عمار حکيم رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق همايش مجلس اعلاي اسلامي در مکه همايش مجلس اعلاي اسلامي در مکه
به گزارش خبرگزاری رسا، بیست و دومین همایش سالانه «یوم العراق» روز گذشته از سوی مجلس اعلای اسلامی عراق در بعثه این مجلس در مکه مکرمه برگزار شد.

علما، اندیشمندان، سیاستمداران، فرهنگیان و جمع کثیری از حجاج در این همایش حضور داشتند و حجت الاسلام شیخ حمید معله از رهبران مجلس اعلای اسلامی، پیام حجت الاسلام سید عمار حکیم، رئیس این مجلس را قرائت کرد.

در این پیام آمده است: مجلس اعلای اسلامی عراق از همه گام هایی که دولت برای گسترش امنیت، مبارزه با تروریسم و مقاومت در برابر اهداف شرورانه گروه های تروریستی برمی دارد حمایت کرده و اعلام می کند که امنیت عراق خط قرمزی است که هیچ کس حق ندارد از آن تجاوز کند و حفظ آن، مسوولیتی همگانی است.

حجت الاسلام حکیم ملت عراق را به وحدت و یکپارچگی بیشتر دعوت کرد و افزود: شهروندان عراقی برای اینکه فرصت را از کسانی که می خواهند از خروج اشغالگران برای اجرا شدن نقشه های تروریستی، کشتار مردم و گسیختن وحدت ملی استفاده کنند بگیرند باید اتحاد خود را افزایش داده و یکپارچه تر شوند. وقت آن فرارسیده است که عراقی ها مفهوم مشارکت را به صورت واقعی در بازسازی کشور و حمایت از چالش های داخلی و خارجی به نمایش بگذارند و وطن را به سوی آینده ای روشن و پیشرفته سوق دهند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی با اشاره به خروج نیروهای آمریکایی در پایان سال جاری میلادی تصریح کرد: خروج نیروهای بیگانه سرآغاز مرحله جدیدی در تاریخ عراق است و همگان باید حساسیت این مرحله را به خوبی درک کنند. رهبران سیاسی نیز باید برای رسیدن به تفاهم و دیدگاه های مشترک تلاش کنند.

وی بر لزوم بهبود روابط با کشورهای همجوار تاکید کرد و اظهار داشت: دولت عراق باید تلاش کند تا روابط خود را با کشورهای همسایه و سایر کشورهای جهان بر اساس مصالح مشترک گسترش دهد و بر کشورهای منطقه نیز لازم است به بهبود روابط خود با عراق بپردازند تا صفحه نوین و زیبایی از روابط در منطقه بوجود آید.

سید عمار حکیم همکاری بیشتر میان قوای سه گانه را خواستار شد و ادامه داد: قوای اجرایی، مقننه و قضایی باید برای خدمت رسانی بیشتر به ملت با یکدیگر همکاری های بیشتری داشته باشند و قانون اساسی را سرلوحه فعالیت ها و مسائل مورد اختلاف میان خود قرار دهند. مجلس اعلای اسلامی نیز این آمادگی را دارد که از فعالیت های این سه قوا که به بازسازی عراق منجر می شود حمایت کند.

رئیس مجلس اعلی سازمان کنفرانس اسلامی را به گسترش وحدت اسلامی فراخواند و بیان داشت: سازمان کنفرانس اسلامی باید نقش گسترده تری در تقریب دیدگاه ها میان کشورهای اسلامی داشته باشد، زیرا این امر به گسترش وحدت، قدرت، پیشرفت و تحقق امنیت و صلح در منطقه و جهان منجر خواهد شد.

وی حمایت کامل خود را از قیام ملت های عربی اعلام کرد و گفت: قیام ملت های عربی برای دست یابی به حقوق خود کاملا مشروع است و نظام های عربی و اسلامی وظیفه دارند به اصلاحات اساسی دست زده، ظلم را از بین برده، به گسترش آزادی پرداخته و از سیاست های حزبی و طایفه ای دست بردارند.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: موسم حج بهترین فرصت برای توبه به درگاه خداوند متعال از گناه و عهد و پیمان بستن با پروردگار است. مسلمانان در حج، وحدت را لمس می کنند و به عظمت خالق یکتا بیش از گذشته پی می برند./980/ب902/گ
ارسال نظرات