۲۳ آبان ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۱۱۶۷۷۵
همزمان با روز عید غدیر برگزار شد؛

مراسم عمامه گذاری شماری از طلاب حوزه علمیه با حضور مراجع تقلید

خبرگزاری رسا ـ همزمان با عید سعید غدیر خم، مراسم عمامه گذاری شماری از طلاب و فضلای حوزه علمیه با حضور مراجع تقلید در قم برگزار شد.
مراسم عمامه گذاری شماری از طلاب حوزه علمیه با حضور مراجع تقلید


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ مراسم عمامه گذاری شماری از طلاب و فضلای حوزه علمیه، امروز 24 آبان ماه به مناسب عید بزرگ سعید غدیر خم با حضور مراجع تقلید در قم برگزار شد.

براساس این گزارش،  این مراسم با حضور حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، لطف‌الله صافی گلپایگانی،‌جعفر سبحانی، عبدالله جوادی آملی و حسین نوری همدانی در دفاتر این مراجع برگزار شد.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در مراسم عمامه گذاری شماری از طلاب حوزه گفت: امروز که شما لباس سربازی حضرت ولیعصر(عج) را برتن کردید، مسئولیت شما بسیار سنگین شده است، امیدواریم از این مسئولیت سربلند بیرون بیایید.

همچنین حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی با تبریک این روز بزرگ خطاب به طلاب تازه ملبس اظهار داشت: باید شاکر خداوند متعال باشید که این افتخار نصیب شما شد تا در این روز عزیز لباس مقدس روحانیت برتن کردید و می‌خواهید سربازی امام زمان(ع) را انجام بدهید.

وی تصریح کرد: امیدوارم به وظیفه و رسالت سنگینی که بر عهده روحانیت نهاده شده، به خوبی توجه و از توجه به مسائل اخلاقی و معنوی خود را محروم نکنید.

حضرت آیت الله سبحانی با مقدس خواندن لباس روحانیت گفت: طلاب که مسئولیت تبلیغ دین را برعهده دارند باید به ذی‌طلبگی مقید بوده و احترام لباس روحانیت را داشته باشند تا مردم نیز به آنها احترام بگذارند.

وی تاکید کرد: لباس روحانیت در واقع تاجی بود که پیامبر(ص) در روز غدیر بر تن امام علی(ع) کرد و بنابراین روحانیت باید افتخار کنند که به این تاج ملبس می‌شوند.

همچنین شماری از طلاب حوزه علمیه به دست آیت‌الله مرتضی مقتدایی مدیر حوزه‌های علمیه لباس روحانیت برتن کردند.

وی با تأکید بر لزوم حفظ جایگاه و شأن روحانیت گفت: طلبه‌ای که ملبس به لباس مقدس روحانیت می‌شود، باید مراعات طلبگی و شئون سربازی امام زمان (عج) را داشته باشد، لذا روحانی که ملبس شد نباید در محافل اجتماعی بدون لباس تردد کند، زیرا نپوشیدن لباس، خلاف شأن و قداست روحانیت است.

مدیر حوزه‌های علمیه خطاب به طلاب جوانی که مفتخر به عمامه‌گذاری و پوشیدن لباس روحانیت شده بودند، گفت: ‌لباسی که وجود شما به آن مزین شده، لباس پیامبر (ص)، ائمه (ع)، امام زمان (عج)، امام خمینی (ره) و مقام معظم‌ رهبری است و شما باید با دیانت، تقوا، فضائل اخلاقی و تواضع، شرافت و شایستگی خود را برای پوشیدن این لباس نشان دهید.

این گزارش حاکی است،‌همچنین روز گذشته شماری از طلاب غیرایرانی در مدرسه عالی امام خمینی(ره) قم، به دست حضرت آیت الله صافی گلپایگانی مفتخر به پوشیدن لباس مقدس روحانیت شدند.

همچنین شماری از طلاب و فضلای حوزه علمیه به دست آیت الله مصباح یزدی از اعضای مجلس خبرگان رهبری شب گذشته عمامه بر سرگذاشتن و این شب بزرگ را در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم جشن گرفتند.

لازم به ذکر است، براساس سنت دیرینه در حوزه های علمیه مراسم عمامه گذاری طلاب در مناسبت‌های مختلفی همچون عیدقربان، عید غدیر و روزهای میلاد ائمه معصومین علیهم السلام برگزار می‌شود.

گفتنی است، اتمام پایه ششم حوزه، برخورداری از اخلاق حسنه و داشتن تاییدیه از معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه و گذرانده دوره تلبس از جمله شرایط پوشیدن لباس روحانیت است که طلاب پس از شش سال تحصیل در حوزه می‌توانند با مجوز رسمی از حوزه این لباس مقدس را برتن کنند./917/پ202/ص

ارسال نظرات