۰۳ آذر ۱۳۹۰ - ۰۱:۳۴
کد خبر: ۱۱۷۴۷۳
کمیته حقیقت یاب بحرین:

ایران هیچ نقشی در حوادث اخیر بحرین ندارد

خبرگزاری رسا ـ کمیته حقیقت یاب بحرین اعتراف کرد که ایران هیچ نقشی در حوادث اخیر این کشور نداشته است.
کميته حقيقت ياب بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، کمیته حقیقت یاب حوادث اخیر بحرین که به دستور پادشاه این کشور تشکیل شده است به استفاده افراطی و بی دلیل نیروهای امنیتی علیه معترضان اعتراف کرد.

شریف بسیونی، رئیس این کمیته در جلسه ای که با حضور پادشاه برگزار شد تاکید کرد که اعترافات متهمان حوادث اخیر به زور گرفته شده و بازداشت شدگان با شکنجه شدیدی در زندان ها مواجه هستند.

وی با اشاره به اینکه 35 تن در حوادث اخیر کشته شده اند که 5 تن از آنان از نیروهای امنیتی هستند، تجدید نظر در احکام صادره علیه برخی از متهمان که رهبران قیام به شمار می آیند را خواستار شد.

کمیته حقیقت یاب در بخش دیگری از گزارش خود اظهار داشت که هیچ دلیلی مبنی بر نقش ایران در اعتراضات اخیر یافت نشده است و مدارکی که در این زمینه به کمیته ارائه شد نتوانست دخالت این کشور در امور داخلی بحرین را ثابت کند.

این گزارش افزود که هیچ تجاوزی به حقوق بشر از سوی نیروهای سپر جزیره از هنگام استقرار این نیروها در 14 مارس وجود ندارد.

این در حالی است که انقلابیون بحرینی بارها از تجاوز به حقوق بشر توسط نیروهای اشغالگر سعودی و برخی از کشورهای عربی موسوم به نیروهای سپر جزیره خبر داده بودند.

این کمیته همچنین توصیه کرد که احکام اعدام صادره علیه متهمان تخفیف و احکام مرتبط با آزادی بیان لغو و کمیته ملی مستقل و بی طرفی برای پیگیری توصیه های کمیته حقیقت یاب تشکیل شود.

حمد آل خلیفه، پادشاه بحرین پس از ارائه گزارش از سوی کمیته حقیقت یاب به سخنرانی پرداخت و با پذیرش گزارش این کمیته، نسبت به مجازات عاملان این تجاوزها تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه دولت بحرین در وضعیتی نیست که بتواند دلایلی مبنی بر نقش ایران در حوادث اخیر این کشور ارائه کند از آنچه حمله رسانه ای از سوی شبکه های ایرانی علیه بحرین نامید به شدت انتقاد کرد و این به اصطلاح حملات رسانه ای ایران را تهدیدی برای ثبات و استقلال ملی بحرین و سایر کشورهای شورای همکاری خواند.

آل خلیفه که پخش خبرهای واقعی از بحرین را تهاجم رسانه ای ایران علیه نظام بحرین جلوه می دهد ابراز امیدواری کرد که مقامات ایرانی در مواضع خود در سیاست هایی که به دشمنی و تفرقه می انجامد تجدید نظر کند.

اتهام آل خلیفه به ایران در حالی مطرح می شود که مقامات جمهوری اسلامی ایران همانگونه که از حق سایر ملت های عربی نظیر مصر و تونس و یمن حمایت می کنند نسبت به تجاوزهای انجام گرفته از سوی رژیم بحرین به انتقاد پرداخته و خواستار اهتمام این رژیم به مطالبات مردم شده است.

اما در مقابل، کمیته حقیقت یاب با همه تجاوزهایی که نیروهای سعودی در بحرین صورت داده و حتی به تخریب مساجد و حسینیه ها پرداخته اند بی تفاوت بوده و اذعان می کند که نیروهای سپر جزیره هیچ گاه به حقوق بشر تجاوز نکرده اند./980/ب902/گ
ارسال نظرات