۰۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۱۱۷۶۱۵
خطیب جمعه قفول بحرین:

سکوت در برابر کشتار مردم جایز نیست

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه قفول بحرین سکوت در برابر کشتار مردم از سوی آل خلیفه را جایز ندانست.
سيد عبدالله الغريفي خطيب جمعه قفول بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، علامه سید عبدالله الغریفی، خطیب جمعه قفول بحرین، شب گذشته در مسجد امام صادق (ع) این شهر درباره اهداف قیام ملت این کشور گفت: ملت برای دست یابی به مطالبات عادلانه خود بپا خواست تا قانون اساسی بر کشور حاکم باشد، پارلمان از خود اراده داشته باشد، حکومت بر اساس آرای مردم انتخاب شود، تبعیض از بین رود، اعطای تابعیت سیاسی به بیگانگان متوقف شود، فساد مالی، اداری و اخلاقی رشه کن شود، ارزش، مبانی، مقدسات و شعائر دینی مورد حمایت قرار گیرند، جنایت کاران علیه ملت و متجاوزان به ناموس مردم مجازات شوند، مساجد مورد بازسازی قرار گیرند، زندانیان آزاد شوند و نمادهای نظامی گری از خیابان ها برچیده شوند.

وی افزود: این امور خواسته های ملت هستند و هیچ مشکلی ایجاد نمی کنند، ولی مشکل اصلی در سیاست حکام و پافشاری بر راه حل های امنیتی است و تا هنگامی که این اقدامات از سوی نظام ادامه یابد بحران سیاسی نیز ادامه خواهد یافت و خشم و غضب ملت افزایش می یابد.

علامه الغریفی تصریح کرد: زمان آن رسیده که عقل و حکمت برانگیخته شوند تا کشور از این بحران کشنده نجات یابد، بسیار متاسفیم که کلماتی شنیده می شود که بحرین را به سوی خشونت، تجاوز و انتقام سوق می دهند، صف بندی های مذهبی را ترویج می کنند و تهمت خیانت و بی دینی را به مردم وارد می سازند.

خطیب جمعه قفول به شهادت رسیدن یکی از نوجوانان بحرینی بر اثر زیرگرفته شدن توسط خودروی پلیس را محکوم کرد و اظهار داشت: آنچه برای علی یوسف الستراوی 16 ساله رخ داد و بدن وی به دلیل برخورد شدید خودروی امنیتی در راهپیمایی مسالمت آمیز در منطقه الجفیر متلاشی شد بسیار دردناک و محکوم است. کشتار کودکان، نوجوانان، جوانان، زنان و کهنسالان تا چه زمانی در بحرین ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: کشته شدن این نوجوان به شیوه ای فجیع جنایتی هولناک است و سکوت در برابر آن جایز نیست. سریال زیر گرفتن شهروندان از سوی خودروهای امنیتی همچنان ادامه دارد و صبح چهارشنبه نیز یکی از خودروهای امنیتی با حاج عبدالنبی کاظم العاقل برخورد کرد که به شهید شدن وی شد.

سید عبدالله الغریفی با اشاره به گزارش کمیته حقیقت یاب بحرین بیان داشت: اینگونه است که شهروندان بحرینی یکی پس از دیگری در کشتارگاه مطالبه حقوق و در راه کرامت انسانی به شهادت می رسند. همزمانی ارائه گزارش کمیته حقیقت یاب با ادامه کشتار و قلع و قمع مردم نشان دهنده بی اعتبار این گزارش است.

این عالم شیعه بحرینی تاکید کرد: گزارش کمیته حقیقت یاب ثابت کرد که تجاوزهای آشکار، بازداشت های بی مورد، یورش به منازل، ترساندن شهروندان، تخریب دارایی های مردم، شکنجه زندانیان، کشتار مردم با گلوله های ممنوعه و شکنجه، بی اعتبار بودن محاکمه ها، تخریب مساجد و عبادتگاه ها، نشر اکاذیب توسط شبکه تلویزیون رسمی، اخراج کارکنان، پزشکان، دانشجویان و استادان دانشگاه ها، تسلط نیروهای امنیتی بر بیمارستان السلمانیه، تبعیض مذهبی، عدم دست داشتن ایران در حوادث بحرین و عدم ارائه مستندات لازم جهت گناهکار دانستن کادرهای پزشکی در بحرین وجود داشته و دارد.

وی این گزارش را اعتراف رسمی نظام به جنایت هایش توصیف کرد و گفت: آنچه در این گزارش آمده است مورد اطلاع کامل ملت قرار داشت، ولی مساله مهم اینست که گزارش کمیته حقیقت یاب، اعتراف نظام به جنایت های مرتکب شده است، زیرا مقامات تاکید دارند که این گزارش را به رسمیت می شناسند.

الغریفی از ضعف های این گزارش یاد کرد و افزود: سخن گفتن از جنایت ها و عدم اعلام اسامی مسوولان این جنایت ها و دور کردن همه این تجاوزها از مسائل سیاسی و حقوقی جلوه دادن آنها از ضعف های اصلی این گزارش است.

گفتنی است بر اساس گزارش کمیته حقیقت یاب بحرین که از سوی پادشاه این کشور تشکیل شد بر تجاوز نیروهای امنیتی به مردم، تجاوز مقامات به حقوق بشر، شکنجه زندانیان و اعتراف گرفتن از آنها با استفاده از زور، تخریب مساجد و حسینیه ها و عدم دخالت جمهوری اسلامی در امور داخلی این کشور تاکید شده است./980/ب902/گ
ارسال نظرات