۰۹ آذر ۱۳۹۰ - ۰۰:۵۹
کد خبر: ۱۱۷۹۳۳

الوفاق بحرین تبدیل یکی از مساجد شیعیان به پارک را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ جمعیت الوفاق اسلامی بحرین، تبدیل یکی از مساجد تخریب شده این کشور به پارک را به شدت محکوم کرد.
تخريب مسجد در بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، جمعیت الوفاق اسلامی بحرین، بزرگ ترین حزب معارض رژیم آل خلیفه در بیانیه ای از اقدام مقامات برای تبدیل یکی از مساجد تخریب شده در منطقه النویدرات به بوستان را گستاخی علیه دین و ارزش ها و تجاوز آشکار به احکام شرعی و عرف جامعه و سبب تحریک احساسات شهروندان و دشمنی با آموزه های دین اسلام عنوان کرد.

در این بیانیه آمده است: خبرهایی مبنی بر تبدیل مسجد ابوذرغفاری در وسط منطقه النویدرات که به صورت غیرقانونی در دوران حالت فوق العاده تخریب شد، به بوستان به گوش می رسد، این اقدام از حس مذهبی به دور است و تجاوز به احساسات شهروندان و ارزش های اسلامی به شمار می آید. دولت به جای اینکه 38 مسجد تخریب شده را بازسازی کند در حال تبدیل این مساجد به بوستان است تا نشان دهد ارزشی برای مقدسات مردم قائل نیست.

الوفاق با اشاره به غیرقانونی بودن تخریب مساجد افزود: توجیه هایی که برای تخریب مساجد منطقه النویدرات و بربوره صورت گرفت کاملا متناقض بود و گزارش کمیته حقیقت یاب نیز نشان داد که این مساجد به دلایل امنیتی از سوی مقامات مورد تخریب واقع شده اند، اما مسوولان ادعا می کنند که تخریب این مساجد به دلیل عدم داشتن مجوز رخ داد. تخریب مساجد لکه ننگی برای دولت است و باید نسبت به پاک کردن این لکه تلاش کرد.

بزرگ ترین حزب معارض آل خلیفه خاطر نشان ساخت: مسجد ابوذرغفاری بیش از 70سال پیش ساخته شد و مجوز ساخت آن در اداره اوقاف جعفریه تحت عنوان «مسجد ابوذر» به ثبت رسیده است، لیکن مقامات آل خلیفه اقدام به تخریب آن کرده و آجر و خاک مسجد را به همراه قرآن و ادعیه هایی که در آن وجود داشت را بدون توجه به قداست کتاب آسمانی جمع آوری کردند.

جمعیت الوفاق اسلامی تاکید کرد: بهانه هایی که مسوولان برای تخری این مساجد در قالب عدم امتلاک مجوز رسمی عنوان می کنند نمی توانند در برابر واقعیت های تاریخی که بر ساخت این مساجد پیش از به قدرت رسیدن دولت فعلی تاکید می سازند، مقاومت کنند خصوصا این که عمر برخی از این مساجد به صده ها سال می رسد.

در بخش پایانی این بیانیه تصریح شده است: این مساجد بر روی زمین های موقوفه بنا شده اند و احکام وقف ویژه ای در میان همه مسلمانان وجود دارد، تصرف این زمین ها مخالف شرع و قانون و اخلاق است./980/ب902/گ
ارسال نظرات