۱۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۱۱۸۱۰۰
خطیب جمعه حرم امام حسین:

موفقیت نیروهای امنیتی عراق می تواند مدافعان تمدید حضور نیروهای بیگانه را سرجای خود بنشاند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کربلا خواستار معرفی عاملان عملیات های تروریستی بدون در نظر گفتن مقام و جایگاهشان شد و موفقیت نیروهای امنیتی عراقی می تواند مدافعان تمدید حضور نیروهای بیگانه را سرجای خود بنشاند.
شيخ عبدالمهدي کربلايي نماينده آيت الله سيستاني
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده آیت الله سیستانی در شهر مقدس کربلا، امروز در خطبه های نماز جمعه که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد، خواستار اعلام نتایج به دست آمده در خصوص انفجار هفته گذشته در پارکینگ پارلمان عراق و معرفی عاملان این انفجار شد.

حجت الاسلام کربلایی با اظهار اینکه بسیاری از کمیته های تحقیقاتی پیرامون عملیات های تروریستی در عراق، بی نتیجه می مانند، خواستار معرفی عاملان انفجار در پارکینگ پارلمان عراق در هر جایگاه و مقامی که هستند، شد و با اشاره به دورویی و رویکرد دوگانه برخی از سیاستمداران عراقی نسبت به مساله تروریسم، گفت: باید سیاست را از این افراد حفظ کنیم و نتایج تحقیقات را به اطلاع همه برسانیم.

وی با اشاره به خروج قریب الوقوع نیروهای اشغالگر آمریکایی از عراق تا پایان ماه جاری میلادی، تاکید کرد: در شرایط حساس کنونی عراق، نیازمند عملکرد نیروهای امنیتی متناسب با مسؤولیت خطیری است که بر عهده دارند به ویژه آنکه نیروهای آمریکایی به زودی کشور را ترک خواهند کرد.

نماینده آیت الله سیستانی موفقیت و اثبات توانمندنی دستگاه امنیتی عراق در حفظ ثبات و استقرار این کشور را به معنای هموار بودن مسیر رسیدن به تمامیت دولت عراق دانست و افزود: اما در صورتی که نیروهای امنیتی عراق از عهده مسؤولیت خود برنیایند، تمامیت کشور زیر سؤال می رود و قیل و قال مدافعان باقی ماندن نیروهای بیگانه در کشور دوباره بلند می شود.

وی با تاکید بر ضرورت بازرسی خودروهای مسؤولان عراقی برای جلوگیری از رخ دادن حوادث امنیتی در آینده، بازرسان و ماموران امنیتی را به ایفای هرچه بهتر وظایف خود فراخواند.

شیخ عبدالمهدی کربلایی در بخش دیگری از سخنانش، خواستار هدایت عواطف جوشان مردمی نسبت به امام حسین(ع) به سوی عملگرایی و به کار گیری آموزه های حسینی در تمامی مقاطع زندگی شد و دوستداران اهل بیت را به برپایی نمازهای خود در ابتدای وقت و محافظت از اموال عمومی و همکاری با ماموران امنیتی برای جلوگیری از عملیات های تروریستی فراخواند.

گفتنی است که بنابر اخبار مختلف ضد و نقیض، دوشنبه گذشته بر اثر دو موشک و یا ماشینی بمب گذاری شده، انفجاری در پارکینگ ساختمان پارلمان عراق در منطقه ممنوعه موسو به «الخضراء» رخ داد که به کشته شدن دو تن که یکی از آنها موید طیب، نماینده ائتلاف کردستانی است و زخمی شدن نه تن دیگر منجر شد.

بنابر گزارش دفتر رییس پارلمان عراق، گفته می شود که هدف از این انفجار، ترور اسامه نجیفی، رییس پارلمان عراق بوده است.

این در حالی است که پارلمان عراق شاهد مجادلاتی میان فراکسیون های سیاسی پیرامون عاملان این اقدام تروریستی بوده است و بناست کمیته تحقیقی با مشارکت اتاق عملیات بغداد برای ابهام زدایی از این رخداد و اعلام نتیجه در طول 72 ساعت تشکیل شود./981/ب902/گ
ارسال نظرات