۲۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۱۱۸۷۲۷
رهبر شیعیان پاکستان:

دشمنان نمی توانند شیعیان را از عزاداری حسینی بازدارند

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان پاکستان تاکید کرد که دشمنان نمی توانند شیعیان را از برپایی مجالس عزاداری اباعبدالله (ع) بازدارند.
سيد ساجد نقوي رهبر شيعيان پاکستان
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید ساجد علی نقوی، رهبر شیعیان پاکستان در دیدار با مسوولان هیئت های مذهبی و شخصیت های برجسته شیعه این کشور به شهادت رساندن جمعی از عزاداران حسینی در عراق، افغانستان و پاکستان را به شدت محکوم کرد.

وی با اشاره به اهداف نهضت حسینی گفت: امام حسین (ع) اصلاح امت را مدنظر داشت و جان خود را در این راه تقدیم کرد، به همین دلیل است که اباعبدالله (ع) به همه مسلمانان تعلق ندارد و مختص یک مذهب نیست.

حجت الاسلام نقوی بر لزوم تمسک مسلمانان به وحدت تاکید کرد و افزود: قرآن کریم به ما می آموزد که مسلمانان یک امت هستند و ما وظیفه داریم با اتحاد و احترام متقابل به یکدیگر از اهانت به مقدسات پیروان مذاهب مختلف اسلامی خودداری کنیم و دستورات قرآن را اجرایی سازیم.

رهبر شیعیان پاکستان حملات تروریستی علیه عزاداران حسینی را بی فایده خواند و تصریح کرد: حملات تروریستی که با هدف جلوگیری از برگزاری مجالس عزاداری سرور و سالار شهیدان انجام می گیرد بی فایده است و دشمنان نمی توانند ما را از انجام این کار مقدس بازدارند.

وی خاطر نشان ساخت: ما هر چه داریم از حسین مظلوم و نهضت عاشورا است، بنابراین درس های عاشورا را به هر قیمتی حفظ کرده و به گوش جهانیان خواهیم رساند.

دفتر رهبر شعیان پاکستان نیز با صدور پیامی جداگانه انفجار تروریستی علیه عزاداری حسینی در افغانستان را محکوم و سلفی گرایان را عامل این جنایت عنوان کرد.

این دفتر همچنین توهین و آزار و اذیت عزاداران پاکستانی را محکوم کرد و از دولت خواست تدابیر امنیتی ویژه ای را برای حفظ امنیت عزاداران برقرار سازد./980/ب902/گ

ارسال نظرات