۲۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۱۱۸۷۲۹

شیعیان مصر از گروه های تکفیری این کشور شکایت می کنند

خبرگزاری رسا ـ شیعیان مصر در آینده ای نزدیک از گروه ها و شخصیت های تکفیری در این کشور شکایت خواهند کرد.
عزاداري شيعيان مصر در مسجد امام حسين قاهره
به گزارش خبرگزاری رسا، احمد راسم النفیس و محمد الدرینی از رهبران شیعیان مصر به سخنان رهبر اشراف این کشور علیه شیعیان به شدت واکنش نشان داده و تاکید کردند که کسی که عزاداری شهادت امام حسین (ع) را قبول نداشته باشد از اشراف نیست.

احمد راسم النفیس در این باره گفت: کسی که عزاداری و بزرگداشت امام حسین (ع) را محکوم کند از اشراف نیست و نباید خود را از اشراف بداند.

وی افزود: همه شیعیان و پیروان اهل بیت (ع) در مصر حق دارند یاد و خاطره شهید کربلا را گرامی بدارند و به سوگواری بپردازند.

محمد الدرینی، رئیس مجلس اعلای آل البیت نیز از اعتراض رهبر اشراف به برگزاری مراسم عزاداری در عاشورای حسینی در قاهره ابراز شگفتی کرد و اظهار داشت: بسیار عجیب است که رئیس اشراف از برگزاری عزاداری در روز عاشورا از سوی شیعیان انتقاد می کند خصوصا اینکه ما از وی برای حضور در این مراسم دعوت بعمل آورده بودیم و وی نیز از این دعوت استقبال کرد.

وی تصریح کرد: رهبر اشراف حتی بنده را برای قرائت پیام وی انتخاب کرد، لیکن به نظر می رسد که مواضع خود را پس از تهاجم گسترده تکفیری ها و مزدورانشان در داخل و خارج از مصر تغییر داده است.

رئیس مجلس اعلای آل البیت از شکایت علیه تکفیری های در آینده ای نزدیک خبر داد و تاکید کرد: لایحه ای متشکل از کسانی که در روزهای گذشته بویژه پس از برگزاری مراسم عزاداری عاشورا در رسانه ها به تکفیر شیعیان پرداختند را آماده و به دادستان کل کشور ارسال خواهم کرد تا تحقیق علیه کسانی که می خواهند چهره شیعیان را مخدوش سازند آغاز شود.

گفتنی است در حالی که شیعیان مصر برای اولین بار پس از سرنگونی رژیم دیکتاتوری حسنی مبارک، اقدام به برگزاری مراسم عزاداری در روز عاشورای حسینی در مسجد امام حسین (ع) قاهره می کردند، جمعی از وهابی های افراطی به این مسجد یورش برده و با پاره کردن پرچم و پلاکاردهای عزاداری لغو این مراسم را خواستار شدند.

دشمنان اهل بیت (ع) از روز عاشورا تاکنون به شدت به تهاجم علیه شیعیان پرداخته و چنین وانمود می کنند که شیعیان قصد تصرف مسجد امام حسین (ع) را داشته و به ضرب و شتم مردم اقدام کرده اند.

رهبر اشراف مصر که رابطه بسیار خوبی با شیعیان دارد نیز در این راستا عمل کرده و از برگزاری عزاداری حسینی در این مسجد به شدت انتقاد کرده است./980/ب902/گ
ارسال نظرات