۲۲ آذر ۱۳۹۰ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۱۱۸۷۵۹
28 آذرماه؛

مقاتل، قرائت‌ها و رویکردها نسبت به حادثه عاشورا در قم بررسی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نشست علمی بررسی مقاتل، قرائت‌ها و رویکردها نسبت به حادثه عاشورا به همت حلقه تاریخ اسلام پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می‌شود.
آرشيو


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام غلامحسن محرمی، مدیر حلقه تاریخ اسلام پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از برگزاری نشست علمی بررسی مقاتل، قرائت‌ها و رویکردها نسبت به حادثه عاشورا با هدف بالا بردن دانش و آگاهی دانش‌پژوهان و مبلغان درباره نهضت عاشورا، 28 آذرماه خبر داد.

وی افزود: نحوه استفاده بهینه از منابع و معرفی مقاتل معتبر و مقاتل غیر معتبر و چگونگی استفاده از منابع درباره نهضت عاشورا، بررسی گزارش‌های تاریخی درباره نهضت عاشورا و نحوه تشخیص گزارش‌های صحیح از ناصحیح و بیان انگیزه‌های جعل و تحریف درباره این واقعه از دیگر اهداف اصلی این نشست است.

دبیر علمی نشست بررسی مقاتل اظهار داشت: در این نشست علمی حجت‌الاسلام مهدی پیشوایی، مدیر گروه تاریخ موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و حجت‌الاسلام جباری، مدیر گروه تاریخ موسسه امام رضا(ع) درباره قرائت‌ها و رویکردهای مختلف درباره واقعه عاشورا سخنرانی می‌کنند.

حجت‌الاسلام محرمی همچنین با اشاره به تأسیس حلقه تاریخ اسلام پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، یادآور شد: حلقه تاریخ اسلام در اواخر سال 88 با هدف پژوهش‌های روش‌مند در حوزه تاریخ اسلام، تاریخ ائمه(ع) و تاریخ تشیع و در زمینه نقد روش‌های تاریخ‌نگاری مخالفان متعصب شیعه، نقد تاریخ‌نگاری مستشرقان، پاسخ‌دهی به شبهه‌های ایجاد شده و سامان دهی پژوهشگران تاریخ و تشکیل نشست‌های علمی و تحقیقی تأسیس شده است.

گفتنی است، نخستین نشست علمی بررسی مقاتل، قرائت‌ها و رویکرد‌ها نسبت به حادثه عاشورا، دوشنبه 28 آذرماه از ساعت 18 تا 20 در تالار معرفت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به نشانی قم ـ بلوار 15 خرداد ـ خیابان شهید میثمی برگزار می‌شود و شرکت در این نشست برای عموم علاقه‌مندان آزاد است. /910/د102/ص

ارسال نظرات