۲۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۱۱۹۱۸۳

شیخ الازهر پایان درگیری در برابر دفتر نخست وزیری مصر را خواستار شد

خبرگزاری رسا ـ شیخ الازهر مصر بر لزوم پایان درگیری ها در برابر دفتر نخست وزیری این کشور را خواستار شد.
شيخ حسن الشافعي رئيس دفتر شيخ الازهر
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ حسن الشافعی، رئیس دفتر شیخ الازهر مصر در گفت وگو با شبکه ماهواره ای الجزیره مباشر از ماموریت وی برای حضور در خیابان قصر العینی و آرام سازی اوضاع میان معترضان و نیروهای پلیس و امنیتی خبر داد.

وی در این باره گفت: شیخ الازهر از من خواسته تا در خیابان قصر العینی که شاهد درگیری شدید میان معترضان و نیروهای امنیتی است حضور یابم و از بروز درگیری که به رخ دادن فاجعه ای انسانی در مصر منجر می شود، جلوگیری کنم.

شیخ حسن الشافعی اوضاع مصر را بسیار خطرناک توصیف کرد و افزود: حوادث رخ داده در برابر دفتر نخست وزیری فاجعه ای است که مصر را تهدید می کند و روز به روز بر میزان خسارت های وارده به کشور می افزاید.

رئیس دفتر شیخ الازهر بر لزوم همکاری همگان برای پایان بحران تاکید کرد و اظهار داشت: همه مردم و گروه های مختلف باید تلاش کنند تا این بحران به پایان برسد، انقلاب همچنان ادامه دارد و همگان به موفقیت آن و تحقق کامل مطالبات مردمی ایمان داریم.

این عالم مصری فراهم شدن انتقال مسالمت آمیز قدرت را خواستار شد و تصریح کرد: احزاب و گروه های سیاسی و ملی باید تلاش کنند دموکراسی بر کشور حاکم شود تا مصر به جایگاه واقعی خود بازگردد، در این راستا بر گروه های سیاسی لازم است تا وارد عمل شده و به بحران و نزاع در برابر دفتر نخست وزیری خاتمه دهند.

وی برخوردهای امنیتی را عامل وخیم تر شدن اوضاع کشور دانست و تاکید کرد: مجموعه ای از نمایندگان ملت باید در ساختمان مجلس ملت حضور یابند و به گفت وگو با مسوولان وزارت کشور بپردازند و از آنها بخواهند که این بحران را به روش های مسالمت آمیز و به دور از برخوردهای شدید امنیتی حل و فصل کنند./980/ب902/گ
ارسال نظرات