۰۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۱۱۹۴۲۷
سیاستمداران افغانی:

افغانستان نباید به پایگاهی برای ضربه زدن به کشورهای همجوار تبدیل شود

خبرگزاری رسا ـ برخی از سیاستمداران افغانستان از استفاده آمریکا از این کشور برای ضربه زدن به کشورهای همجوار ابراز نگرانی کردند.
تظاهرات افغانستان
به گزارش خبرگزاری رسا، سیاستمداران و کارشناسان مسائل سیاسی افغانستان با اشاره به تلاش آمریکا برای ناامن ساختن منطقه بر لزوم خروج نیروهای این کشور از خاک افغانستان تاکید کردند.

محب الله شریف از کارشناسان سیاسی افغانستان در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران و پاکستان از اهداف اصلی حضور نظامی آمریکا و کشورهای غربی در افغانستان است و ملت افغانستان از این وضع به شدت ناراحت است.

وی بر لزوم تلاش دولت افغانستان برای پایان دادن به تجاوز آمریکا به کشورهای همجوار تاکید کرد و افزود: تجاوز آمریکا و نیروهای ناتو به ایران و پاکستان سبب خدشه وارد شدن به وجهه عمومی افغانستان در میان کشورهای همسایه شده است و دولت وظیفه دارد از استفاده نیروهای بیگانه از اراضی افغانستان علیه کشورهای همجوار ممانعت بعمل آورد.

شریف با اشاره به ورود هواپیمایی جاسوسی آمریکا به اراضی ایران تصریح کرد: تجاوز هواپیمای جاسوسی آمریکا و دستگیری جاسوس های این کشور در ایران نگرانی های فراوانی را بوجود آورده است و این امور با اراده و علاقه دولت افغانستان مغایرت دارد.

عبداللطیف پدرام، نماینده پارلمان افغانستان نیز اظهار داشت: اگر گمان می کنیم که پایگاه های نظامی بیگانگان می تواند امنیت و ثبات را برای افغانستان به همراه داشته باشد، سخت در اشتباه هستیم و این پایگاه ها به هیچ وجه نمی توانند امنیت را برایمان محقق سازند.

وی تاکید کرد: ملت افغانستان که در وضعیت معیشتی و امنیتی وخیمی بسر می برد به شدت نگران است که کشورشان به پایگاهی برای حمله به کشورهای همجوار مبدل شود./980/ب902/گ
ارسال نظرات