۰۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۱۹۷۲۷
خطیب جمعه نجف:

آمریکا در آستانه انحطاط و فروپاشی قرار گرفته است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف تاکید کرد که آمریکا در آستانه انحطاط سیاسی و اقتصادی قرار گرفته است.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در جمع رهبران و کارکنان مجلس اعلای اسلامی عراق که در سال همایش های امام علی (ع) این شهر انجام گرفت با اشاره به خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی از این کشور گفت: آمریکا به هر کشوری که وارد شده است از آن خارج نشده و خروج نیروهای این کشور، موفقیت و پیروزی بزرگی برای عراق است.

وی افزود: جهانیان در حال حاضر صحنه ای را مشاهده می کنند که در گذشته اتفاق نیفتاده است و شکست کشوری که آن را بزرگ ترین و قدرتمندترین کشور جهان می دانند را با چشمان خود مشاهده کردند.

حجت الاسلام قبانچی نقش مراجع تقلید را در خروج اشغالگران پررنگ خواند و تصریح کرد: بدون نقش مراجع تقلید در شکست آمریکا در عراق نقش غیرقابل انکاری داشته اند و این امر در مقاله ای که یکی از روزنامه آمریکایی منتشر و تاکید کرد که آیت الله سیستانی عامل اصلی خروج نیروهای اشغالگر بود به وضوح دیده می شود.

خطیب جمعه نجف ادامه داد: آیت الله سیستانی جایگاه ویژه ای در میان عراقی ها دارد و رهبران سیاسی پیش از اینکه تصمیمات اساسی اتخاذ کنند به دیدار این مرجع تقلید می شتابند و مردم نیز بارها در حمایت از آیت الله سیستانی راهپیمایی برگزار کردند.

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی بر توان عراقی ها برای اداره کشور تاکید کرد و اظهار داشت: عراقی ها توانایی اداره و کنترل امنیت کشور را دارند و مواضعی که در این مورد گرفته و انتخاباتی که برگزار کردند، خروج اشغالگران را حتمی ساخت.

وی درباره بحران سیاسی و اقتصادی آمریکا گفت: آمریکا در آستانه فروپاشی و انحطاط سیاسی و اقتصادی قرار گرفته است، ناکارآمدی فرهنگ و تمدن غرب پیش از گذشته آشکار شده و تنها تمدن اسلام و فرهنگ اهل بیت (ع) است که می تواند جهانیان را از وضعیتی که در آن گرفتار شده اند نجات دهد.

سید صدرالدین قبانچی از بحران کنونی در عراق یاد کرد و بیان داشت: مجلس اعلای اسلامی از همه عراقی ها می خواهد تا بحران را کنترل کرده و اجازه ندهند کشور وارد بحران های جدیدی شود./980/ب902/گ
ارسال نظرات