۰۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۱۲۳۷۶۰
علمای شیعه بحرین:

سکوت کشورهای اسلامی در قبال هتک حرمت قرآن از سوی آمریکایی ها شگفت آور است

خبرگزاری رسا ـ شورای اسلامی علمای بحرین سکوت کشورهای اسلامی در قبال به آتش کشیده شدن قرآن توسط آمریکایی ها در افغانستان را محکوم کرد.
شوراي اسلامي علماي بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، شورای اسلامی علمای بحرین با صدور بیانیه ای هتک حرمت قرآن کریم از سوی نیروهای اشغالگر آمریکایی در افغانستان را محکوم و از سکوت حکومت های عربی در قبال این جنایت به شدت انتقاد کرد.

در این بیانیه آمده است: اقدام نظامیان آمریکایی در به آتش کشیدن قرآن کریم در پایگاه هوایی پاگرام افغانستان که در روزهای گذشته رخ داد در ادامه سریال تجاوز و ناچیز شمردن مقدسات همه مسلمانان و ضربه زدن به اعتقادات آنان صورت گرفت.

شورای اسلامی علمای بحرین افزود: همزمانی این جنایت که مسوولیت آن را دولت آمریکا متحمل می شود با افزایش تجاوز صهیونیست ها به مسجد الاقصی و سرکوب نمازگزاران این مسجد نشان دهنده چهره رسوا شده نقشه صهیو آمریکایی برای شکستن هیبت و استمرار بیداری اسلامی پس از سرنگونی نظام های مزدور مستبد و به قدرت رسیدن احزاب اسلامی در برخی کشورهای عربی است.

علمای شیعه بحرین نسبت به نقشه یهودی سازی قدس هشدار داده و تصریح کردند: تجاوز مستمر به مسجد الاقصی بر تلاش بی پایان صهیونیست ها برای یهودی سازی قدس شریف در قالب ادامه سیاست شهرک سازی و فراری دادن شهروندان مقاوم و استوار فلسطینی دلالت دارد.

علمای بحرین از سکوت حکومت های عربی در قبال هتک حرمت قرآن کریم به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: سکوت اغلب حکومت های عربی و اسلامی و بی تفاوتی آنان نسبت به تجاوز و هتک حرمت مقدسات اسلامی از سوی آمریکای ها و صهیونیست ها و عدم صدور حتی یک بیانیه محکومیت از سوی حکومت های اسلامی به شدت تعجب برانگیز است.

شورای اسلامی علما بر لزوم ایستادگی در برابر هتک حرمت مقدسات اسلامی تاکید کرد و ادامه داد: شورای اسلامی علما خشم و اعتراض شدید خود را از سکوت جهانیان در قبال چنین هتاکی هایی اعلام می دارد و از ملت های اسلامی می خواهد در جهت اعلام مواضع شدید خود نسبت به محکومیت تجاوز و هتک حرمت مقدسات اسلامی به حکومت های خود فشار وارد کنند تا این حکومت ها به اتخاذ مواضع متناسب با حجم توهین ها بپردازند.

گفتنی است به آتش کشیدن قرآن کریم توسط نظامیان آمریکایی در افغانستان با واکنش شدید شهروندان و مقامات افغانی مواجه و راهپیمایی های گسترده ای در شهرهای مختلف این کشور برگزار می شود.

در راهپیمایی روز گذشته در افغانستان که در اعتراض به گستاخی نیروهای آمریکایی برگزار شد 5 شهروند مسلمان کشته و 30 تن دیگر زخمی شدند.

با وجود سرمای بی سابقه، هزاران تن از شهروندان افغانی با راهپیمایی در مناطق مختف و سر دادن شعار «مرگ بر آمریکا» خروج نظامیان آمریکایی از این کشور و مجازات عاملان توهین به قرآن کریم را خواستار شدند.

ژنرال جان آلن، رئیس نیروهای ایساف ( نیروهای بین المللی کمک به برقراری امنیت افغانستان) عذرخواهی رسمی خود را از هتک حرمت قرآن از سوی نیروهای آمریکایی اعلام کرد.

برخی از نمایندگان پارلمان افغانستان نیز ضمن محکومیت این جنایت بر لزوم صدور حکم جهاد علیه نیروهای آمریکایی را خواستار شدند./980/ب901/گ
ارسال نظرات