۱۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۰:۴۳
کد خبر: ۱۲۴۷۳۲

علمای افغانستان محاکمه علنی توهین کنندگان به قرآن را خواستار شدند

خبرگزاری رسا ـ علمای افغانستان بر لزوم محاکمه علنی نظامیان آمریکایی توهین کننده به قرآن تاکید کردند.
افغانستان
به گزارش خبرگزاری رسا، علمای برجسته افغانستان، روز گذشته با صدور بیانیه ای با محکومیت شدید هتک حرمت قرآن کریم از سوی نظامیان آمریکایی در این کشور اظهار داشتند که عذرخواهی ایالت متحده از این اقدام نظامیان خود را نمی پذیرند.

اعضای مجلس علمای بزرگ افغانستان پس از دیدار با حامد کرزای، رئیس جمهور این کشور با صدور این بیانیه بر لزوم محاکمه علنی عاملان این جنایت و مجازات آنان تاکید کردند.

علمای عضو این مجلس به آتش کشیدن قرآن کریم در یکی از پایگاه های نظامی از سوی نیروهای آمریکایی در افغانستان را جنایتی بزرگ و اقدامی غیرانسانی توصیف کردند.

گفتنی است به آتش کشیدن قرآن کریم از سوی نظامیان آمریکایی در یکی از پایگاه های هوایی در کشور افغانستان موجی از اعتراض و محکومیت را در این کشور در پی داشت.

مسلمانان افغانستان چندین روز است که با وجود سرمای شدید هوا در خیابان ها حضور یافته و خشم و اعتراض شدید خود را نسبت به هتک حرمت قرآن کریم توسط نظامیان آمریکایی اعلام می کنند.

با وجود اینکه رئیس جمهور آمریکا به صورت رسمی از این اقدام نظامیان خود عذرخواهی کرده است، اما علما و ملت افغانستان این عذرخواهی را نپذیرفته و محاکمه عاملان این اقدام را خواستارند./980/ب902/گ
ارسال نظرات