۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۱۲۷۱۳۵
روحانی فلسطینی در گفت وگو با رسا:

حمله نظامی اسرائیل به ایران پایان حضور این رژیم در جهان است

خبرگزاری رسا ـ رئیس انجمن دوستی ایران و فلسطین حمله نظامی اسرائیل به ایران را پایان حضور این رژیم در جهان خواند و تاکید کرد: رژیم صهیونیستی اطمینان دارد که توان مقاومت در برابر ایران را ندارد.
شيخ عبدالله کتمتو روحاني فلسطيني
شیخ عبدالله کتمتو، رئیس انجمن دوستی ایران و فلسطین و امام جماعت مسجد الوسیم دمشق در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا ، حمله نظامی اسرائیل به ایران را پایان حضور این رژیم در جهان خواند و تاکید کرد: رژیم صهیونیستی اطمینان دارد که توان مقاومت در برابر ایران را ندارد و در صورتی که بخواهد با ایران بجنگد با همه ملت های مستضعف دنیا مواجه خواهد شد.

شیخ عبدالله کتمتو افزود: مستضعفان جهان نمی خواهند اسرائیل بر آنها تسلط یابد و به همین دلیل است که در صورت وقوع هر اتفاقی همه مسلمانان در کنار ایران می ایستند و از حق دفاع می کنند.

وی جمهوری اسلامی ایران را نماد مقاومت در برابر استکبار جهانی توصیف کرد و گفت: اگر سوریه سرنگون شود حزب الله لبنان به حاشیه خواهد رفت و عراقی نیز دچار مشکل می شود و راه بر روی ایران برای جنبش در جهان و گسترش اندیشه های استکبار ستیزی بسته می شود.

این روحانی فلسطینی با اشاره به اینکه همه جهانیان می دانند که ایران حامی مقاومت در منطقه است و این امر را به صورت علنی اعلام می کندافزود: دشمنان برای نابود کردن مقاومت به فکر ایجاد خلل در منطقه هستند و فتنه مذهبی را بهترین وسیله برای رسیدن به نقشه هایشان می دانند.

شیخ عبدالله کتمتو آشوب های رخ داده در سوریه را در ادامه توطئه دشمنان علیه مسلمانان عنوان کرد و گفت: هنگامی که فتنه مذهبی در اردن و لبنان و بحرین به راه افتاد، می خواستند سوریه را به عنوان حلقه وصل مقاومت متلاشی کنند که اگر این اتفاق می افتاد ، محور مقاومت از هم فرومی پاشید و ضربه سختی به مسلمانان می خورد.

این روحانی فلسطینی تصریح کرد: امام خمینی همواره تاکید می کرد که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران نوبت آزادسازی فلسطین فرارسیده است و با این جمله می خواست نشان دهد که در کنار همه مستضعفان جهان قرار دارد. این کلمات امام خمینی بر اساس استراژی موقت یا مواضع سیاسی نبود و کاملا از اعتقادات ایشان نشات می گرفت.

شیخ عبدالله کتمتو با اشاره به اینکه حضرت آیت الله خامنه ای هیچ تفاوتی با امام خمینی(ره) نداشته و همان مواضع را ادامه می دهند، اظهار داشت: هدف امام خامنه ای نیز برای حمایت از همه گروه هایی که در برابر رژیم صهیونیستی ایستاده اند، این است که مردم حق دارند با عزت و کرامت زندگی کنند.

وی همچنین آمریکا را شیطان خبیث توصیف کرد و تصریح کرد: شیطان هایی وجود دارند که همواره در پی ویرانی و زیرپا گذاشتن حق مردم و تعدی به حقوق الهی هستند و دولتی که هم اکنون بیشتر از دیگران این امور را پیگیری می کند آمریکاست.

شیخ عبدالله کتمتو گفت: ما مشکلی با مردم آمریکا و پیروان یهودیت نداریم، اما با سیاست های آمریکا و صهیونیسم مخالفیم و در برابر آن خواهیم ایستاد و وظیفه داریم از همه کسانی که از جانب آمریکا و رژیم صهیونیستی مورد ستم واقع شده اند، حمایت کنیم.

رئیس انجمن دوستی ایران و فلسطین بر لزوم اتحاد مسلمانان تاکید کرد و گفت: وحدت در حال حاضر برای مسلمانان مهم ترین رکن به شمار می آید. ملت هایی که یک دین و یک ایدئولوژی و یک جغرافیا ندارند به دلیل مصالح مشترکی که دارند با هم متحد می شوند، اما متاسفانه مسلمانان که وحدت عقیده اصلی آنان است در شکاف و تفرقه بسر می برند.

وی تشکیل جبهه مشترک از سوی مسلمانان را خواستار شد و افزود: در حالی که دشمنان جبهه ای علیه اسلام تشکیل داده اند، مسلمانان نیز باید جبهه ای علیه کفر تاسیس کنند و در برابر اسلام ستیزی ساخته دست آمریکا و رژیم صهیونیستی، بایستند.

امام جماعت مسجد الوسیم دمشق نسبت به تلاش دشمنان برای گسترش فتنه های مذهبی در جوامع اسلامی هشدار داد و بیان داشت: اندیشمندان می دانندکه آینده متعلق به اسلام است و دشمنان می خواهند با استفاده از فتنه مذهبی و طایفه ای از تحقق این امر جلوگیری کنند. /980/ب911/ک


ارسال نظرات