۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۱۲۸۱۷۳
سردبیر هفته‌نامه اسلامی رادیانس هند:

موج بیداری اسلامی نتیجه بازگشت مسلمانان به ارزش‌های بنیادین اسلام است

خبرگزاری رسا ـ موج بیداری اسلامی در سراسر جهان به خاطر بازگشت مسلمانان به ارزش‌های بنیادین اسلام است و دیگر تمایل ندارند که تحت فرمانروایی دیکتاتورها و حاکمان مستبد باشند.
احمد اسلم
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از muslimvillage، اعجاز احمد اسلم، اندیشمند و سردبیر هفته‌نامه اسلامی رادیانس هند گفت: گسترش بیداری اسلامی از قرن گذشته که کشورهای اسلامی، یکی پس از دیگر زنجیرهای استعمار را گسستند آغاز شد و موج بیداری اسلامی در سراسر جهان به خاطر بازگشت مسلمانان به ارزش‌های بنیادین اسلام است و دیگر تمایل ندارند که تحت فرمانروایی دیکتاتورها و حاکمان مستبد باشند.

اسلم گفت: اسلام فقط به نماز و زکات نیست بلکه همه ارزش‌های انسانی را نیز شامل می‌شود و یک مسلمان وظیفه دارد که به تعالیم دین در تمام زمینه ها اعم از اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و زندگی خانوادگی مقید باشد.

وی افزود: مسلمانان جهان در حال کشف دوباره اسلام هستند و این جریان تأثیرات مثبت فراوانی بر سراسر جهان خواهد داشت.

اندیشمند هندی ادامه داد: در حال حاضر در سراسر جهان از مصر و بغداد گرفته تا واشنگتن، لندن و یا پاریس، بانوان مسلمان با استفاده از پوشش اسلامی در جامعه حضور دارند و جوانان مسلمان علاقه بیشتری نسبت به دینشان از خود نشان می‌دهند.

اسلم با اشاره به اینکه در این دوره مسلمانان وظیفه سنگینی در ارتقای خوشنامی و سیمای اسلام دارند اظهار داشت: اسلام یک دین انسانی و مهرآمیز است و اقدامات تنها گروهی از مسلمانان کوته‌نظر منجر به خدشه‌دار شدن سیمای این دین آسمانی شده‌ است./982/ب902/ک
ارسال نظرات