۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۱۲۸۶۷۷

نقشه جدید عربستان و آمریکا برای براندازی دولت بشار اسد

خبرگزاری رسا ـ آمریکا و عربستان سعودی پس از آنکه با ایجاد ناامنی در سوریه به مدت بیش از یک سال نتوانستند به هدف خود برای براندازی دولت بشار اسد دست پیدا کنند نقشه جدیدی را برای نابودی دولت سوریه طراحی کرده اند.
ملک فهد


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از dailypioneer، عربستان سعودی و آمریکا تصمیم قطعی گرفته اند تا دولت بشار اسد در سوریه را منحل کنند.

در این نقشه دو هدف در نظر گرفته شده است، یکی نشان دادن اینکه بدون رضایت و خواست آمریکا هیچ صلحی در سوریه به وجود نخواهد آمد و دوم از پا انداختن حامیان و مدافعان دولت سوریه است تا جایی که آنها دست از حمایت خود بردارند.

گفتنی است، آمریکا کمیته های نظامی، سیاسی و امنیتی را برای توطئه جدید علیه سوریه تشکیل داده است.

مقامات این دو کشور تلاش می کنند سوریه را به تسلیم در برابر سیاست های آمریکا و جلوگیری از ایجاد پایگاه دائمی روس ها در سوریه وادار کنند.

همچنین تصمیم دارند ائتلاف ایران و سوریه را از بین برده و دولت دمشق را به همسو شدن با منافع آمریکا سوق دهند و ضربه محکمی به حزب الله لبنان بزنند.

اطلاعات به دست آمده حاکی از آن است که عربستان با شرکت‌های اسراییلی و آمریکا در ژنو برای افزایش کشمکش‌های مسلحانه در سوریه بدون دخالت دیگر کشورها به توافق رسیده اند.

این کشمکش‌ها توسط کارشناسان اطلاعاتی و نظامیان بازنشسته که با گروه‌های دارای فکر القاعده همکاری می‌کنند هدایت خواهد شد.

لازم به ذکر است، عربستان سعودی بر روی عشایر بزرگ در سوریه کار می کند که بیشتر آن ها در شهر دیر الزور و صحرای سوریه که تا حمص امتداد دارد واقع شده‌اند تا در سوریه نامنی ایجاد کنند./982/ب902/ک

ارسال نظرات